۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۲۲۷۷۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حرکت از شعارگرایی به سمت عمل‌گرایی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تلاش همه مردم و مسؤولان برای اجرایی شدن شعار سال، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب نیازمند حرکت از شعارگرایی به سمت عمل‌گرایی است.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: بهترین و مهم‌ترین راه نجات کشور از وابستگی به خارج در عرصه‌های مختلف، اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که اقتصاد ما مقاومتی و متکی بر تولید داخلی نباشد نمی‌توانیم به استقلال اقتصادی واقعی برسیم، اضافه کرد: برای خروج از وابستگی به کشورهای خارجی می‌بایست قدرت و تولید ملی و داخلی خود را افزایش دهیم که این مهم در سایه اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اگر توانایی‌ها و توانمندی‌های خود را در قالب اقتصاد مقاومتی شکوفا کرده و آن‌ها را به نمایش بگذاریم بدون شک دیگر تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان اثرگذاری خود را از دست داده و غرب نیز به این موضوع پی می‌برد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: اما تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام و عمل است زیرا تا زمانی که مردم و مسؤولان در این عرصه از شعارگرایی به سمت عمل‌گرایی حرکت نکنند نمی‌توانیم به مؤفقیت برسیم.

وی ادامه داد: باید از این پس همه از حوزه شعار و تبلیغات در مورد اقتصاد مقاومتی بیرون آمده، وارد میدان عمل شوند و اقتصاد مقاومتی را در عرصه عمل به دنیا اثبات کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه ملت ایران تاکنون بارها ثابت کرده که توانایی انجام کارهای بزرگ را دارد، اظهار کرد: این ملت در هشت سال دفاع مقدس در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کرد و اکنون نیز می‌بایست این مهم در حوزه اقتصاد عملی شود.

وی با بیان اینکه در این راستا لازم است از منابع موجود در داخل کشور استفاده بهینه شده و از اسراف و تبذیر خودداری کنیم، ادامه داد: باید با حساسیت و توجه نسبت به کارخانه‌ها و صنایع داخلی، اقتصاد و تولید ملی را فعال‌تر کرده و کارخانه‌هایی که در طی سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته و تعطیل و ورشکسته شده‌اند بار دیگر احیا شده و به چرخه تولید بازگردند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین می‌بایست در مسائل کلان کشور نیز دقت داشته باشیم و اجازه وابستگی به خارج را ندهیم چرا که اگر در همه زمینه‌ها به توان ملی و داخلی تکیه کنیم از گزند و کید دشمنان مصون خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اگر در داخل کشور با اجرای اقتصاد مقاومتی، تولید ملی خود را تقویت کرده و به آن تکیه کنیم دیگر دشمنان نخواهند توانست با تهدیدها و تحریم‌های خود در مسیر پیشرفت و توسعه کشور مانع ایجاد کنند.

وی گفت: در این راستا لازم است اقتصاد داخلی ما به اندازه‌ای پیشرفت کرده و شکوفا شود که محصولات تولیدی ما به کشورهای مختلف صادر شده و ارزآوری داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: تحقق این مهم در گرو اجرای درست اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور است از این رو باید همه مردم و مسؤولان برای تحقق شعار سال و اقدام در حوزه اقتصاد مقاومتی، وارد عرصه شوند./9314/302/ب1

ارسال نظرات