۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۳۲۲۶۱۷
امام جمعه موقت بندرعباس:

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به باور عمومی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بندرعباس مقاوم بودن اقتصاد را یک رکن مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید به باور عمومی تبدیل شود.
حجت الاسلام فروزان نژاد رييس ستاد اقامه نماز هرمزگان

حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: پیام های سالانه مقام معظم رهبری حاکی از آسیب هایی است که کشور آن را تجربه کرده و ایشان به منظور جلوگیری از آسیب های بیشتر، هر ساله پیام هایی را بیان می کنند.


وی افزود: معظم له در سال 95 که به نام فاطمه زهرا(س)، نام گرفت، پیامی را متذکر شدند که در سال های قبل نیز گوشزد کرده بودند اما متأسفانه دستگاه های اجرایی کمتر توجه کردند و اندک راهکاری را برای تحقق این مهم به کار بستند.


امام جمعه موقت بندرعباس ادامه داد: دستگاه های اجرایی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام دادند، اما نتایج و اثرات آن به خوبی برای مردم محسوس نبود، زیرا اقدامات برخی دستگاه های اجرایی در حد تبلیغات محیطی و نصب بنر بود.


وی با تأکید بر اینکه همه باید برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی تلاش کنند، ابراز داشت: مسؤولان نظام و آحاد مختلف مردم باید با توجه به شعار امسال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به معنای واقعی اقدام  و عمل کنند.


حجت الاسلام فروزان‌نژاد با تأکید بر اینکه اقتصاد باید مقاوم باشد اذعان داتشت: اقتصاد یک کشور باید بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه‌ دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.


وی در ادامه مسأله‌ مدیریت مصرف را یکى از ارکان اقتصاد مقاومتى دانست و تصریح کرد: مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر در تحقق اقتصاد مقاومتی امری مهم و اساسی است.


امام جمعه موقت بندرعباس ادامه داد: هم دستگاه‌هاى دولتى، هم دستگاه‌هاى غیر دولتى و هم آحاد مردم و خانواده‌ها باید به این مسئله که نوعی جهاد است توجه کنند.

 

وی تاکید کرد: اهل علم و پژوهش باید راهکارهای عملی تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی را ارائه دهند  و از همین نخستین روزهای سال 95 این مهم را جدی بگیرند و دستگاه های اجرایی نیز برای عمل به این امر مهم و اساسی اقدام کنند.

 

حجت الاسلام فروزان نژاد با اشاره به نقش دولت دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، بیان داشت: در هیات دولت نیز باید راهکارهایی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی ارائه و مسؤولان در رفتار و کردار خود این نوع اقتصاد را به مردم نشان دهند، زیرا مردم به حاکمان خود نگاه و عمل می کنند، اگر خدایی ناکرده رفتاری از مسؤولی بر خلاف میل باطنی مردم سر بزند برایشان غیرقابل قبول است.

 

وی برگزاری همایش‌های توجیهی و استفاده از نظرات بزرگان برای تبدیل این پیام ارزشمند رهبری به اقدام و عمل ضروری خواند و ابراز داشت: همه دستگاه های فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش باید در این زمینه طرح تحول را آغاز و  از کلاس های درس در رده‌های پایین به این مهم بپردازد و برنامه های ویژه تحقق اقتصاد مقاومتی را در یک برنامه 5 ساله ششم بگنجاند.

 

رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید به یک باور عمومی تبدیل شود، بیان کرد: تا این مهم به باور عمومی نرسد، در این راستا موفقیتی کسب نمی کنیم، در سال های اخیر، بعضا دستگاه های فرهنگی اقدامات خود را در قالب نصب بنر انجام دادند که کافی نیست، اکنون باید وارد میدان عمل شده و بیانات معظم له در راستای اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا و عمل رساند./851/302/ب2

ارسال نظرات