۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۳۲۲۴۷۵

مفتی مصر از مبلغان واقعی به عنوان تمدن سازان آینده جهان اسلام یاد کرد

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر با اشاره به اهمیت شناساندن چهره حقیقی اسلام خاطر نشان کرد که مبلغان تصحیح گفتمان دینی تمدن سازان آینده جهان اسلام بوده و این مهم به آنان سپرده شده است.
مفتي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در دیدار با 25 تن از نمایندگان کشورهای عربی و اسلامی در سفارت این کشور واقع در نیودلهی تاکید کرد که مصر دست همکاری به سوی تمامی کشورهای منطقه برای بازگشایی صفحه جدیدی از روابط و تقویت صلح جهانی دراز می کند.


علام با تاکید بر ضرورت همکاری جهانی برای معرفی چهره واقعی دین اسلام به دور از ظلم، تروریسم و خشونت افزود: انتشار افکار سازمان‌های تروریستی و منحرف به نام تعالیم دین و مبانی اسلام در میان جوانان مسلمان، خطر واقعی جهان اسلام است که این مساله در آینده‌ای نه چندان دور به بحران جدی تبدیل خواهد شد.


مفتی مصر خاطر نشان کرد: تصحیح و نمایش چهره واقعی اسلام و مسلمانان در چهان، مسؤولیت بزرگی است که بر دوش مبلغان بازنگری در گفتمان اسلامی و تصحیح آن نهاده شده است زیرا این افراد باید به دیدگاهی جامع در برابر جهان هستی و درک ابعاد تمدّنی پدید‌های جدید برسند تا در بنانهادن تمدن انسانی عظیم مشارکت واقعی داشته باشند.


وی خاطر نشان کرد: اسلامی که در آغوش آن بزرگ شده و تعلیم دیدیم همگان را به صلح و رحمت فرا می‌خواند از این روی در اولین حدیثی نبوی که به هر دانش آموز تعلیم داده می‌شود آمده است «کسی که به دیگران ترحم نکند بخشوده نخواهد شد. به دیگران ترحم کنید تا خداوند به شما نظر رحمت بیفکند.»


عالم الازهر مصر با تشریح آنکه فهم ما از اسلام برخاسته از فهم صحیح و معتدلانه از اسلام است، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم فرموده است «یا أیها الناس إنا خلقناکم من ذکر وأنثى وجعلناکم شعوبا وقبائل لتعارفوا» که منظور از «لتعارفوا» کشتن یکدیگر نیست زیرا تمامی ادیان الهی بر حرمت قتل بیگناهان اتفاق نظر دارند و خداوند همگان را به همکاری و تعامل سازنده با یکدیگر دعوت کرده است زیرا فرمود «وتعاونوا على البر والتقوى »


وی در پایان اظهار داشت که امروز اسلام به افرادی نیازمند است که دارای قدرت تعقّل، دقت نظر فراوان و حساسیت بالا در عرصه رسانه و شیوه‌های آموزشی در جهان خصوصا سرزمین‌های اسلامی هستند./981/ب902/د

ارسال نظرات