تفاسیر مغرضانه از قرآن با هدف تخریب اسلام صورت میگیرد
به گزارش خبرگزاری رسا، احمد الطیب، شیخ الازهر عصر روز گذشته، 25 اسفند در حضور شماری از نمایندگان پارلمان آلمان با اشاره به آیه «هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ فَمِنکُمْ کَافِرٌ وَمِنکُم مُّؤْمِنٌ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ: اوست آن کس که شما را آفرید برخى از شما کافرند و برخى مؤمن و خدا به آنچه مىکنید بیناست»(تغابن/2) تأکید کرد: دین مبین اسلام کشتن غیرمسلمانان را به دلیل امتناع وی از اسلام یا هر دینی جایز ندانسته است و خداوند متعال همانطور که مؤمنان را آفرید غیر مؤمنان را نیز آفرید و همه بنده خداوند متعال هستیم.
وی افزود: آنچه که درباره اسلام گفته میشود و اینکه این دین مبین، دین قتل و کشتار و دین شمشیر است، کاملا نادرست است و کلمه «سیف» در قرآن کریم کلا ذکر نشده است و مسلمانان بر این ایمان هستند که خداوند متعال، پیامبر(ص) را رحمتی برای جهانیان فرستاده است و این فرستاده تنها مختص مسلمانان نیست.
شیخ الازهر تأکید کرد: دین مبین اسلام با ادیان آسمانی پیوندی ناگسستنی دارد و ما مسلمانان به این امر که تورات، انجیل و قرآن کریم همه برای هدایت مردم نازل شدهاند ایمان داشته و معتقدیم ایمان به قرآن کریم و حضرت محمد(ص) کامل نمیشود مگر اینکه به دیگر کتب آسمانی و حضرت عیسی(ع) و موسی(ع) و دیگر انبیاء ایمان داشته باشیم.
الطیب در ادامه سخنرانی خود در پارلمان آلمان بیان کرد: جهاد در اسلام تنها منحصر بر قتل و کشتار(برای مواجهه با تجاوز) نیست بلکه جهاد اکبر در اسلام همان جهاد با شیطان و وی نفس است.
وی افزود: دین مبین اسلام مسلمانان را به جهاد مسلح هرگز تشویق نکرده و این جهاد را تنها در حالت دفاع و مقابله با تجاوز دیگران و مقابله با هجوم دشمنان به آنها جایز دانسته است.
الطیب در ادامه با اشاره با تفسیر نادرست و مغرضانه آیات مبارک قرآن کریم عنوان کرد: آنچه که امروز از جهاد و مفهوم آن رایج است مبنی بر حمل سلاح و کشتن غیرمسلمانان و نابودی آنها امری کاملا نادرست است و متاسفانه این اقدامات و تلاش برای تبلیغ فهم نادرست و تفسیر مغرضانه متون قرآن کریم و احادیث تنها برای تخریب چهره این دین مبارک صورت میگیرد.
وی افزود: شریعت اسلامی برپایه اصول و مبادی عدل و مساوات و آزادی و حفظ کرامت انسان بنا نهاده شده است و پیامبر اسلام(ص) مبدأ و اصل «مساوات» را علیرغم اینکه هنوز عقل بشری رشد کافی نیافته بود تا محتوای اساسی این اصل را دریابد، برای او تبیین کرد./982/ب102/د
منبع: ایکنا