۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۲۱۷۷۹
حجت الاسلام تقوی:

ملت ایران هیچ گاه دست دوستی به آمریکا نمی دهد/ حمایت از ولایت پیروی از خط فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که انقلاب ما حسینی و فاطمی است، گفت: آنانی که خواب آمریکا می بینند بدانند تا زمانی که رهبر و این مردم آزاده را داریم دستمان در دست آمریکای کثیف که به خون هزاران انسان آزاده آلوده است، قرار نمی گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين تقوي حجت السلام تقوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدرضاتقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در مصلای جمعه بهشهربرگزار شد، گفت: گفتار و رفتار دو راهی است که می توان انسان ها را از این طریق شناخت و ارزیابی کرد؛ چرا که آنچه بر زبان می آورد و عمل می کند بازتاب اندیشه او است و تأثیر پیام های رفتاری از گفتاری بیشتر است و اگر در قالب پیام، مسائل بیان شود، تأثیرگذاری بیشتری دارد.

 

وی با بیان این که گفتار و رفتار ما ریشه در تفکر و اندیشه دارد، خاطرنشان کرد: اندیشه باید اصلاح شود تا رفتار و گفتار درست شود و این اصلی برای شناخت انسان ها است و باید اندیشه و فکر بلند شود.

 

حجت الاسلام تقوی ادامه داد: اینکه پیامبر گرامی اسلام می فرمایند فاطمه، ام ابیها است و مادر پدرش هست یعنی فکر پیامبر باید از طریق این بانوی الهی نشر پیدا کند و فاطمه ریشه است و او در منظومه اهل بیت(ع) خورشیدی است که به همه اهل بیت(ع) و معصومین نور می بخشد.

 

وی با اشاره به این که محور حدیث کسا، فاطمه است و پدر، همسر و فرزندان در کنار او هستند، گفت: فاطمه کوثر و کثیر است و امروز نسل فاطمه در سراسر جهان جلوه ای از این خیر کثیر هستند و از اینجا نشات می گیرند.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: در روایتی آمده است که جهان از طفیل وجود حضرت رسول است و اگر علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر فاطمه نبود هیچ یک از شما را خلق نمی کردم.

 

حجت الاسلام تقوی با بیان این که همه ما ریزه خوار خوان با برکت صدیقه فاطمه هستیم و خداوند برای فاطمه زهرا ارزش بسیار قائل است، ادامه داد: فاطمه(س) و امام رضا(ع) در روایتی به عنوان پاره تن پیامبر نام برده شده اند، فاطمه بوی بهشت می دهد و انسان بهشتی است، پیامبر فرمود تو از منی و من از تو هستم که قرآن و دین من از وجود تو نشر پیدا می کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فرزند منحرف، معتاد و ضعف مورد سرشکستگی خانواده است و انسان لایق موجب افتخار پدر و مادر و خانواده است، گفت: انقلاب اسلامی ما فرزند عاشورا است، ما هرچه داریم از عاشورا و کربلا است و شناسنامه انقلاب ما حسینی بودن نهضت ما بوده است که از کربلا و عاشورا وام می گیرد.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این که هیات من الذله شعار عاشورا بود که ما در انقلاب سر دادیم، افزود: کربلا با همه عظمت تنها پرتوی از رفتار فاطمی است و اینکه امام حسین (ع) با یزید بیعت نکرد چرا که نمی توانست زیر بار ذلت برود چون در دامن فاطمه تربیت شد و شجاعت، رشادت و عظمتش از دامان فاطمه است و کربلا حاصل تربیت فاطمی است؛ کربلا را از فاطمه داریم، این روحیه را حفظ کردیم و آنانی که بفکر مذاکره با آمریکا هستند باید بدانند آمریکا شیطان بزرگ است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که انقلاب ما حسینی، عاشورایی و فاطمی است، گفت: آنانی که خواب آمریکا می بینند بدانند تا زمانی که رهبر، امام، شهدا و این مردم آزاده را داریم دستمان در دست آمریکای کثیف که به خون هزاران انسان آزاده آلوده است، قرار نمی گیرد.

 

وی با بیان این که فتنه خط قرمز ما است، تأکید کرد: اگر فضایی ایجاد شده بدانند مملکت جای فتنه گران نیست و کارنامه سیاهی دارند و نمی توانند میراث دار شهدا و انقلاب باشند که برپایه شهدا است؛ نفوذ بسیار مهم است که باید مراقب باشیم چرا که چهره های نفوذی علی(ع) را خانه نشین کرد.

 

وی با بیان این که  حضرت فاطمه مدافع خط امامت و ولایت بود، گفت: کسی را می توان پیرو خط فاطمی دانست که از ولایت حمایت کند، فاطمه غدیر را معرفی کرد و تا پایان عمر نتوانست با کسانی که با علی مخالفت کردند ارتباط برقرار کند و دفاع کرد از ولایت و اگر نبود انقلاب ما هم نبود.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که زندگی فاطمی قدم نهادن در مسیر فاطمه(س) است که انسان های بزرگی تربیت و مسیر تاریخ را فاطمه تعیین کردند، گفت: در نهایت فاطمه را نیز فاطمه باید تعیین کند و امام زمان عصر(عج) از فاطمه است و نهایت جهان نیز از فاطمه است اما با این همه عظمت ما چه کردیم؟ باید در ادامه راه فاطمی زندگی کنیم./950/پ202/ج1

ارسال نظرات