۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۳۲۱۷۷۷
مدیر حوزه علمیه بندرعباس مطرح کرد؛

ضرورت شناخت و تبیین معارف فاطمی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس با تأکید بر تبیین معارف فاطمیدر جامعه، گفت: باید محتوای رفتارهای فاطمی را شناخت و در مراحل مختلف زندگی از آن بهره برد.
زهرا

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: در مجالس عزاداری نباید به گونه ای عزاداری کنیم که عزت حضرت زهرا(س) پایمال شود.

 

وی افزود: نگاه معرفتی به زندگی حضرت زهرا(س) و گفته‌ها و رفتارهای آن حضرت باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه بندرعباس با اشاره به ضرورت تبیین مسأله ولایت به عنوان کاری تخصصی تصریح کرد: دفاع از اصل ولایت، هدف حضرت زهرا(س) در حمایت از امام علی(ع) بود.

 

وی با اشاره به تلاش حضرت فاطمه(س) در حفظ کلیت جامعه اسلامی، ابراز کرد: چگونگی الگوگیری از ایشان جزء مباحث مغفول مانده در معرفت فاطمی است.

 

حجت الاسلام اولیایی در ادامه تاکید کرد: باید محتوای رفتارهای فاطمی را شناخت و آن را در قالب های زمان ریخت.

 

وی همچنین ابراز داشت: باید نقشه عملی فرهنگی را از سیره حضرت زهرا(س) برای زنان امروزی استخراج کرد.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس تصریح کرد: پرسش های فراوانی در حوزه حقوق زن و روابط اجتماعی زنان وجود دارد که باید به آن‌ها با رویکرد دینی پاسخ داد.

 

وی همچنین به ابعاد سیاسی خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) اشاره داشت و گفت: با شناخت ابعاد مختلف این خطبه، بررسی رفتار سیاسی حضرت زهرا(س) یک اولویت جدی پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام اولیایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حفظ و رعایت حجاب و عفاف در جامعه کنونی تصریح کرد: حجاب و عفاف؛ پدیدةه مذهبی ارزشی مهمی در تعالیم اسلامی است که باید مورد اهتمام و توجه جدی قرار گیرد.

 

مدیر حوزه علمیه برادان بندرعباس توجه به زمینه‌های فرهنگی اجتماعی به عنوان بستر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف امری ضروری تلقی کرد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود ابراز داشت: اشاعه و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است./851/302/ب1

ارسال نظرات