۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۲۱۷۶۷
استاد حوزه علمیه:

وجود حضرت فاطمه تجمیع تمام صفات شایسته است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه وجود با برکت حضرت فاطمه از آغاز تا پایان خلقت مثل و مانندی نخواهد یافت، گفت: وجود حضرت فاطمه تجمیع تمام صفات شایسته است.
فاطمه زهرا9

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم عزای سالروز شهادت دخت نبی اکرم (ص) ظهر امروز در مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد و محبان اهل بیت علیهم السلام در استان هم نوا با سراسر کشور به سوگ نشستند.


حجت الاسلام عباس مسلمی از اساتید حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به فضایل اخلاقی و شخصیتی حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) کمال شخصیت و معنویت در وجود یک زن را متجلی ساخت.


حجت الاسلام مسلمی با تأکید بر ولایت پذیری آن حضرت یادآور شد: حضرت فاطمه (س) تا پای جان حامی و پشتیبان ولایت و مخالف افرادی که ولایت امام علی (ع) را غصب کردند، بود تا جایی که دلخوری و رنجش خود را بر زبان جاری کرد.


استاد حوزه علمیه با اشاره به کمال عفت و حیا در وجود حضرت فاطمه زهرا (س) بیان داشت: حجاب کامل و عفت در رفتار و گفتار آن حضرت مبین نوع حجاب و حیای مورد تأکید در دین اسلام است و بانوان باید این رفتار و سیره را به عنوان الگوی خود قرار داده و در این مسیر گام بردارند.


وی ابراز داشت: عترت و اهل بیت مکمل کتاب الهی بوده و تبعیت از هر دو دین انسان را کامل خواهد کرد از این رو توجه به هر یک بدون نگریستن و توجه به دیگری دچار نقصان است و باید افزون بر کتاب الهی به سیره و منش اهل بیت عصمت و طهارت توجه کرد.


حجت الاسلام مسلمی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) تجمیع تمام صفات شایسته و اخلاق نیکو و رفتار با عفت است که از آغاز خلقت تا پایان گردش چرخ روزگار مثل و مانندی نخواهد یافت.


در ادامه این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت به ذکر مصیبت و عزاداری پرداختند.


لازم به ذکر است نماز ظهر و عصر امروز به امامت آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه برگزار شد./857/202/ب1

ارسال نظرات