۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۳۲۱۶۶۳
پایگاه پژوهشی و تحلیلی راهبردی منتشر کرد؛

دومین مجموعه پیشنهادی کتاب با محوریت شخصیت حضرت زهرا

خبرگزاری رسا ـ «پایگاه پژوهشی و تحلیلی راهبردی» همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها پوستر «سیری در آسمان فاطمه ۲» را منتشر کرد و پیشنهاد مطالعه 24 کتاب را در قالب پوستر در اختیار اهالی کتاب و محبان اهل بیت علیهم‌السلام قرار داد.
دومين مجموعه پيشنهادي کتاب با محوريت شخصيت حضرت زهرا سلام الله عليها

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «پایگاه پژوهشی و تحلیلی راهبردی» پس از انتشار پوستر «سیری در آسمان فاطمه سلام الله علیها» در سال 1392، که به معرفی 16 کتاب شاخص پیرامون شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت و با استقبال قابل توجه مخاطبان مواجه شد، امسال و همزمان با سالروز شهادت آن حضرت، پوستر «سیری در آسمان فاطمه 2» را منتشر کرد.

 

رهبر معظم انقلاب درمورد مطالعه درباره شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها می‌فرمایند: «مقام فاطمه‌ى‌ زهرا سلام‌اللَّه‌علیها در خور آن است که عقول برجسته‌ى انسان‌هاى بزرگ، در اصلی‌ترین رشته‌هاى تفکرشان بیندیشند و زبان‌هاى فصیح‌ترین و بلیغ‌ترین گویندگان و شعرا و سرایندگان، آن اندیشه‌ها را در قالب کلمات بیاورند و سرشارترین ذوق‌ها و جوشان‌ترین طبع‌هاى فیاض و سیال هنرمندان و شاعران، آن‌ها را به صورت شعر و سخن منظوم، با بهترین گویش‌ها و حنجره‌ها بیان کنند. اگر این‌طور بشود، شاید ذهن بشرِ متوسطِ امروز و ما که از معارف حقیقى الهى دوریم و کشش نداریم که در ذهن و دل و روحمان، حقایق والا و متعالى را درک بکنیم، بتوانیم گوشه‌یى از فضایل و مدایح و مناقب و محامد این بزرگوار را بفهمیم و درک کنیم.» (1368/10/28)

 

از همین‌رو، پایگاه راهبردی اقدام به طراحی و تولید دومین مجموعه کتاب پیشنهادی خود، با محوریت شخصیت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها کرده است. این بسته مطالعاتی به پیشنهاد حجت‌الاسلام مصطفی امیری، دانش آموخته حوزه علمیه قم، تهیه شده است.

 

این مجموعه که در قالب پوستر «سیری در آسمان فاطمه 2» منتشر شده است 24 کتاب پیرامون شخصیت آن حضرت را، در 10 موضوع مختلف معرفی می‌کند که این موضوعات عبارتند از: تاریخ و زندگی‌نامه، سیره و سبک زندگی، احادیث، در نگاه قرآن، از دیدگاه اهل سنت، شهادت، فضایل و مناقب، فدک، ادبیات داستانی و کتاب‌شناسی.

 

این مجموعه‌ پیشنهادیِ کتاب در قالب یک پوستر در اختیار اهالی کتاب و کتابخوانی و محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام قرار گرفته است./998/د102/ق

منیع: پایگاه پژوهشی و تحلیلی راهبردی

ارسال نظرات