۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۳۲۱۶۵۵

تعداد کتاب‌های فروش‌رفته در طرح «عیدانه کتاب» از مرز 50 هزار نسخه گذشت

خبرگزاری رسا ـ با وجود سپری شدن هفت روز از طرح «عیدانه کتاب» تعداد کتاب‌های فروخته‌شده به 53 هزار و 449 نسخه رسید.
طرح عيدانه کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تاکنون استان‌های اصفهان، تهران، خراسان‌رضوی، خوزستان، آذربایجان‌شرقی، گیلان، فارس، همدان، کردستان و لرستان در صدر پُرفروش‌ترین استان‌ها در طرح «عیدانه کتاب» هستند.

 

کتابفروشی دانشجو (همدان)، مهرگان (اصفهان)، دنیای زبان (لرستان)، فرازمند رشت (گیلان)، نمایشگاه و فرهنگسرای اصفهان (اصفهان)، کتاب هانیوان (فارس)، انتشارات طاعتی (گیلان)، کتابسرای قلم (سنندج)، انتشارات طاعتی (رشت) و شهر کتاب (خرم‌آباد، لرستان) از جمله پُرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها در طرح «عیدانه کتاب» به شمار می‌آیند.

 

تاکنون در این طرح، 19 هزار و 643 خرید که شامل 53 هزار و 449 نسخه کتاب است با مبلغ   به ثبت رسیده است.

 

طرح «عیدانه کتاب» از 15 اسفند با ثبت‌نام و تأیید 343 کتابفروشی برای مشارکت در آستانه نوروز آغاز شده است که تاکنون 250 کتابفروشی دارای فروش هستند.

 

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز سال نو تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، به صورت مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

 

در این طرح، برخی کتابفروشی‌ها کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین‌شده در این طرح مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفیف به خریداران می‌فروشند. مؤسسه خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد./998/د102/ق

منبع: مؤسسه خانه کتاب

ارسال نظرات