۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۳۲۱۵۴۴

خطیبان جمعه عراق خواستار اجرای اصلاحات و جلوگیری از سرقت ثروت‎های ملی شدند

خبرگزاری رسا ـ خطیبان جمعه عراق، خواستار حل مشکلات کشور، اجرای اصلاحات و جلوگیری از چپاول ثروت‎های ملی شدند.
خطيبان جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره، در خطبه‎های نماز جمعه این هفته، به بررسی مسائل داخلی عراق پرداخت و گفت: برخی از مناطق استان بصره به ویژه الزبیر با کمبود آب جدی مواجه هستند که رییس حکومت محلی این استان مسؤول این بحران است.


وی افزود: عراق با مشکلات و بحران‎های مختلف دست و پنجه نرم می کند که نتیجه ضعف و غرور مدیران و مسؤولان سیاسی است.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار بازنگری در مسائل نظامی، سیاسی و اقتصادی در کشور شد و تصریح کرد: متاسفانه حکومت با قراردادهای بلند مدت زمینه چپاول ثروت‎های ملی عراق را برای دیگران فراهم ساخته است و مسؤولان از پاسخگویی در این مسائل شانه خالی می کنند.


انتقاد خطیب جمعه ناصریه از افزایش اجاره بهای مراکز تجاری


حجت الاسلام شیخ محمد مهدی الناصری، خطیب جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد خواستار بهبودی وضعیت اقتصادی عراق شد و گفت: مسؤولان متاسفانه قیمت اجاره بهای مراکز تجاری را بدون توجه به مسائل اقتصادی کشور بالا بردند که این مساله سبب نارضایتی شهروندان شده است.


وی افزود: کاهش فرصت‎های شغلی و بیکاری جوانان از آسیب‎های افزایش اجاره بهای مراکز تجاری است.


خطب جمعه ناصریه تصریح کرد: حکومت‎های محلی باید با وضع قانون‎هایی بر روند افزایش اجاره بهای مراکز تجاری نظارت کافی را داشته باشند و طبق قانون افزایش اجاره‎ها را مطابق وضعیت اقتصادی برنامه ریزی کنند.


خطیب جمعه بغداد: حضور تکنوکرات‎ها موجب پایان همه مشکلات عراق نمی شود


حجت الاسلام شیخ عادل الساعدی، خطیب جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، به انتقاد از طرح حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، برای جایگزین وزیران کنونی با افراد تکنوکرات انتقاد کرد و گفت: برخی تصور می کنند که با سرکار آمدن تکنوکرات‎ها همه مشکلات عراق حل خواهد و بر همین اساس است که برخی به تمجید از این طرح می پردازند.


وی افزود: حضور تکنوکرات‎ها در حکومت برای حل مشکلات این کشور اثرگذار است، اما این طرح کامل نیست زیرا بسیاری از مشکلات از برنامه ریزی ناقص و ناهماهنگی دولتمردان نشأت می گیرد.

 

خطیب جمعه بغداد تصریح کرد: فساد مالی و چپاول ثروت‎های ملی و دریافت رشوه به یک فرهنگ و یک مساله عادی تبدیل شده است که این موضوع مشکلات بسیاری در عراق ایجاد کرده است. متاسفانه اموال و ثروت‎های ملی عراق در بازارهای اروپایی و کشورهای عربی هزینه می شود.


وی خواستار تمسک به سیره معصومان (ع) شد و تاکید کرد که اصلاحات حقیقی باید مطابق با احکام اسلامی باشد تا نتیجه و اثر لازم را داشته باشد./994/ب912/د

ارسال نظرات