۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۳۲۱۵۳۲

خطیب جمعه نجف اجرای فوری اصلاحات را خواستار شد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف تأکید کرد که مسؤولان فاسد باید معرفی و اصلاحات حقیقی هرچه سریعتر اجرا شود.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، بر ضرورت اجرای واقعی اصلاحات تاکید کرد و گفت: اصلاحات باید به صورت واقعی و بدون تاخیر انجام شود.


وی افزود: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در اقدامی صحیح و در جهت اجرای طرح اصلاحات مسؤولان و افراد فاسد را معرفی و برنامه خود را در این زمینه ارائه کرد.


خطیب جمعه نجف در بخش دیگر سخنان خود به بررسی مشکلات دانشگاه‎های عراق پرداخت و اظهار داشت: نخست وزیر و وزیر عالی آموزش و پرورش عراق باید به خواسته‎های دانشجویان توجه کنند زیرا دانشگاه‎ها مشکلات اساسی دارند که احتیاج به اصلاحات حقیقی و تغییرات بزرگ در آن است.


وی از تلاش نیروهای مسلح عراق برای آزادسازی منطقه‎های مختلف این کشور مانند الجزیره و الثرثار تشکر و قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: جامعه جهانی و سازمان‎های بین المللی باید به تغییر جنگ جریان تروریستی داعش و استفاده از سلاح‎های ممنوعه واکنش نشان دهند.


حجت الاسلام قبانچی با اشاره به اعتصاب مردم در برخی از مناطق تصریح کرد: مردم اعتصاب کننده در بعضی از مناطق مانند المقدادیه خواستار تغییر فرماندهان نالایق نیروهای امنیتی در آن مناطق هستند./994/ب902/د

ارسال نظرات