۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۳۲۱۴۴۳

ادامه هجمه سلفی‎گرایان مصر به ایران

به گزارش خبرگزاری رسا ـ دبیرکل کنفرانس اسلامی اروپایی مصر مدعی شد که ایران حامی اصلی تروریسم و ایجاد نا امنی در منطقه است.
محمد البشاري دبيرکل کنفرانس اسلامي اروپايي مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد البشاری دبیرکل کنفرانس اسلامی اروپایی مصر با اتهام زنی به جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت که تهران با استمرار رفتارهای گمراهانه خود به شکل مستقیم، پشت پرده اختلاف‌های مذهبی در منطقه عربی بوده و هدف آن تنها ایجاد ناامنی سیاسی در جهان اسلام است.


وی افزود: بیش از دوازده هزار جوان از اروپا و شش هزار تن از روسیه و سایر کشورهای اروپایی از طریق شبکه‌های اجتمای با گروهک‌های تروریستی آشنا شده و برای جنگیدن به مناطق اسلامی وارد شدند که این تعداد بسیار نگران کننده است.

 

البشاری همچنین کشورهای عربی را به تشکیل هرچه سریعتر «ارتش سایبری» به زبان‌های گوناگون برای رویارویی با گروه‌های تروریستی مانند داعش، محافظت از جوانان در برابر اندیشه‌های انحرافی و پاسخ مناسب به ادعاهای افراطی‌ها دعوت و خاطر نشان کرد: تعداد شبکه‌‌های دینی بر روی موج‌های مختلف ماهواره بیش از صد شبکه است که باید با شبکه‌های فتنه انگیز و آتش افروز برخورد جدی شود.


دبیرکل کنفرانس اسلامی اروپایی در بخش دیگری از سخنان خود با حمایت کامل از حمله عربستان سعودی به یمن و نامیدن این اقدام به مبارزه برای نابودی تروریسم و رسوا ساختن آنچه که «ماجراجویی‌های امپراطوری صفوی در منطقه» نامید، تصریح کرد: گروه تروریستی داعش که تنها قتل، کشتار، آتش زدن، نابودی، انجام کارهای مجرمانه در عراق، لبنان، سوریه، لیبی و فرانسه و ترساندن مردم را در دستور کار خویش قرار داده، محصول اندیشه و گفتمان کشورهای ضد وحدت منطقه است./981/ب903/د

ارسال نظرات