۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۳۲۱۴۰۴

بررسی مسائل سیاسی فرهنگی استان قم در نشست شورای اداری

خبرگزاری رسا ـ آخرین جلسه شورای اداری استان قم در سال 94 با حضور مدیران و مسؤولان اداری قم، با عنوان اعضای شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در مجتمع امام خمینی(ع) گلزار شهدای قم برگزار شد.
 شوراي اداري استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آخرین جلسه شورای اداری استان قم در سال 94، پیش از ظهر امروز، با حضور مدیران و مسؤولان اداری قم، با عنوان اعضای شورای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه سردار هاشمی، رییس بنیاد شهید استان قم، با بزرگداشت مقام شهدا گفت: شهیدان و رزمندگان اسلام سبب به وجود آمدن امنیت و آرمش امروز در جامعه شده‌اند و اکنون وظیفه بر عهده مدیران و مسؤولان شهر قم از ارزش‌های دفاع مقدس و مقام شهیدان دفاع کنیم.

 

وی با بیان اینکه مدیران اداری شهر قم در قالب طرح «سپاس» با خانواده شهدا دیدار کرده‌اند، گفت: در این دیدار از خانواده شهدا با اهداء هدایایی از خانواده شهدا تجلیل می‌شود.

 

رییس بنیاد شهید استان قم ابراز کرد: مناسب است که مسؤولان شهر قم به اشتغال فرزندان شهدا در ادارات سرعت دهند و خانواده شهدایی که فاقد مسکن هستند از اعتبارهای مناسبی برخوردار شوند.

 

هاشمی بیان کرد: از تمام ادارات استان قم تقاضا داریم، 22 اسفند همزمان با روز بزرگداشت شهدا از خانواده شهیدان و فرزندان شهیدان در نهادهای خویش تجلیل کنند.

 

انتخابات در قم با اقتدار، صلابت و سلامت انجام شد

بر اساس این گزارش، احد جمالی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با بیان این که انتخابات نماد اصلی مردم‌سالاری دینی است، گفت: انتخابات سرمایه اجتماعی مهمی در راستای اهداف داخلی و بین المللی نظام محسوب می‌شود.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ابراز کرد: دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در قم با حضور پرشور مردم با موفقیت انجام شده است.

 

جمالی بیان کرد: اوایل اردیبهشت جلسه ستاد انتخابات از سوی هیأت‌های اجرایی با حضور نیروهای مؤمن و متدین برگزار شد و این ستاد تعامل مناسبی با شورای نگهبان انجام داد.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ابراز کرد: در استان 161 داوطلب در مجلس شورای اسلامی و 17 نفر در مجلس خبرگان بودند که 63 نامزد در مجلس شورای اسلامی و 2 نفر مجلس خبرگان تأیید صلاحیت شده‌اند.

  

وی به مشارکت بالای مردم قم در انتخابات اشاره کرد و گفت: بیش از 62 درصد مردم قم در انتخابات مشارکت داشته‌اند و 30 شعبه ثابت نسبت به انتخابات قبل افزایش یافته است.

 

احدی با بیان این که 16 هزار نفر عوامل اجرایی در انتخابات استان قم بوده‌اند، گفت: 2 هزار نفر به گونه مستقیم و 3 هزار نفر غیرمستقیم امنیت انتخابات را برعهده داشتند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ابراز کرد: نهادهای دادگستری، اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و ثبت احوال بیشترین همکاری را با ستاد انتخابات انجام داده‌اند.

 

وی با بیان این که انتخابات در قم با اقتدار، صلابت و سلامت انجام شد، گفت: قانون مداری و اخلاق‌مداری پیام اصلی این انتخابات بوده است.

 

احدی با بیان این که متأسفانه برخی از دستگاه‌های همکاری لازم را ستاد انتخاباتی نداشته‌اند، گفت: با نشست‌های با مدیران ادارات قم داشته‌ایم تذکرات بسیاری برای همکاری آنها در انتخابات انجام داده‌ایم اما برخی از نهادهای همکارهای لازم را انجام نداده‌اند.

 

نخستین بیمارستان درمان بیماران اعصاب و روان در قم راه اندازی می‌شود

در ادامه این جلسه، مهندس رضوی رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم به بودجه و اعتبارات اختصاص یافته به شهر قم در سال جاری اشاره کرد و گفت: دولت در 6 ماه دوم سال با کاهش قیمت نفت و در دوران گذر از تحریم به پساتحریم به سر برده است، بنابراین درآمدهای کشور به گونه چشمگیر کاهش یافته است، بنابراین سازمان‌ها و نهادها با حداقل بودجه تأمین می‌شوند.

 

وی از احداث نخستین  بیمارستان درمان بیماران اعصاب و روان از سوی بنیاد شهید استان قم خبر دادو گفت: زمین مورد نیاز برای احداث این بیمارستان اختصاص یافته است.

  

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم خاطرنشان کرد: مدیران استانی قم 60 طرح استانی جدید را با اعتباری به 1600 میلیارد تومان، پروژه‌های نیمه‌تمام را با اعتباری 250 میلیارد تومان و پروژه‌های تکمیل شده را با اعتبار 50 میلیارد تومان برای واگذاری به بخش خصوصی به استانداری قم معرفی شده است.

 

کمیته‌های ده‌گانه برای ساماندهی زائران نوروزی تشکیل شده است

در ادامه این نشست، یونس عالی‌پور معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم، بیان کرد: جلسه‌ای اخیر با استاندار انجام شده است کمیته‌های ده‌گانه برای ساماندهی زائران نوروزی تشکیل شده  است.

 

عالی‌پور با بیان این که کمیته‌های ستاد نوروز 300 مصوبه به تصویب رسیده است، گفت: کمیته امداد و درمان، حمل و نقل، خدمات شهری، ستاد سامانده زوار عراقی و خارجی از سوی وزارت کشور در استان قم تشکیل جلسه داده‌اند.

 

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم ابراز کرد: در سال گذشته از زائران نظرسنجی انجام شده است و در این جلسات بر برطرف کردن مشکلات از سوی زائران تأیید شده است و امسال نیز 10 هزار فرم نظرسنجی از با همکاری دانشگاه قم میان زائران بخش می‌شود.

 

عالی‌پور بر ضرورت زیبایی معابر شهر قم تأکید کرد و گفت: زیباسازی شهر قم از سوی شهرداری فعالیت‌های مناسبی انجام شده است اما باید دنبال بهبود زیبایی شهر قم باشیم.

 

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم ابراز کرد: نهاد اطلاع‌رسانی به زائران و دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است و 25 اسفند ستادهای خدماتی به زائران در قم آغاز به فعالیت می‌کنند.

 

پردیسان با کمبود فضای آموزشی مواجه است

 براساس این گزارش، محسن بهشتی، معاون عمرانی استاندار قم در ادامه این نشست به پروژه‌های نیمه‌تمام استان قم اشاره کرد و گفت: 348 پروژه عمرانی در قم در حال تکمیل است که 58 درصد اعتبارات آن تأمین شده است که امیدواریم بودجه‌ها در سال آینده تکمیل شود.

 

بهشتی بیان کرد: در دهه فجر امسال برخلاف نداشتن بودجه عمرانی پروژه‌های عمرانی بسیاری بهره‌برداری شده است و در امسال هیچ پروژه‌ای متوقف نشده است.

 

معاون عمرانی استاندار قم بیان کرد: واگذاری به بخش خصوصی و جذب سرمایه برای پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار مدیران سازمان‌های دولتی استان قرار گیرد.

 

 وی درباره مسکن مهر استان قم گفت: 3900 واحد از 46 هزار مسکن ناتمام است که در هفته دولت سال آینده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

وی به ضرورت افزایش مراکز آموزشی در پردیسان اشاره کرد و گفت: پردیسان با کمبود فضای آموزشی مواجه است و اما کمک خیران مدرسه‌ساز 20 مدرسه تا سال تحصیلی جدید بنا می‌شود.

 

کوچک‌ترین خدشه‌ای در سلامت انتخابات وجود ندارد

 در ادامه این گزارش رضا سیار، فرماندار قم به حضور چشم‌گیر مردم قم در انتخابات اشاره کرد و گفت: در شهر قم 62 درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند.

 

وی با بیان این که 16 هزار نفر از مجریان انتخابات در استان قم بوده‌اند، گفت: نیروی انتظامی و سپاه پاسداران و اطلاعات امنیت انتخابات بر عهده داشته‌اند و در سلامت این انتخابات کوچک‌ترین خدشه‌ای وارد نشده است.

 

مردم قم در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی پیشگام بوده‌اند

سید مهدی صادقی، استاندار قم با تقدیر از مجریان انتخابات، گفت: مردم قم در عرصه‌های مختلف نظام پیشگام بوده‌اند، بنابراین خدمت به آنها افتخار بزرگی برای مسؤولان است.

 

وی بر ضرورت همدلی و همیاری مسؤولان استانی تأکید کرد و افزود: مناسب است مسؤولان در عرصه خدمت‌رسانی به مردم با هم همدلی و همیاری داشته باشند و خدمت صادقانه به مردم مهم‌ترین افتخار مسؤولان آنها قرار گیرد.

 

استاندار قم بیان کرد: مناسب است که مدیران به امکانات و تجهیزات نهادهای خویش نگاه بهینه داشته تا بتوانند بیشترین بهره‌برداری را در دوران مسؤولیت خویش انجام دهند، بنابراین مدیران نباید به وضعیت کنونی ادارات خویش رضایت داشته و در صد بهبود و ارائه راهکارهای برای افزایش کارایی نهادها مربوطه باشند.

 

در پایان این جلسه مدیران و مسؤولان استان قم با حضور بر مزار شهیدان از مقام شامخ آنها تجلیل کردند./998/201/ب2

ارسال نظرات