۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۲۱۳۴۳
استاد حوزه و دانشگاه:

سیره زندگی حضرت زهرا الگوی تربیت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه ودانشگاه با بیان این که سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تربیت اسلامی است، گفت: از میان معصومین(ع) آن که زندگی پر برکتش بخصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود.
شهادت حضرت زهرا

خانم اسماعیل زاده استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه (س) اظهار کرد: سخن از شخصیت بانوی بزرگواری است که بزرگان دین ما نظیر حضرت آیت الله خامنه ای می فرمایند« قاصرم از اینکه در رابطه با شخصیت به این عظمتی صحبت کنم» و همچنین می فرمایند« من حاجات و رزق کشور را در طول سال در ایام فاطمیه از حضرت زهرا(س) می گیرم».


وی بیان کرد: سیره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است و فاطمه زهرا(س) به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند.


اسماعیل زاده بیان کرد: در حدیث شریف کساء حضرت فاطمه(س) در پاسخ سلام فرزند خود امام حسن(ع) می فرماید « سلام برتو ای نور دیده ام و میوه دلم» و در پاسخ سلام امام حسین(ع) می فرماید« سلام بر تو ای فرزند من و ای نور دیده ام و میوه دلم».


استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: حضرت زهرا (س) فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می کرد؛ به عنوان مثال به فرزندش حسن(ع) می فرمود «به مسجد برو، آنچه را از پیامبر شنیدی فراگیر و نزد من بیا و برای من بازگو کن».


وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) همیشه رسیدگی به فرزندان را در اولویت قرار می داد و همچنین از نکات بارز حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان سبک عملی تشویق به عبادت برای آنها بود و وقتی والدین الگوی عملی کودکان برای عبادت پروردگار باشند، در آینده و بزرگ سالی آنها نیز به تعصی از والدین این راه را پیش خواهند برد.


اسماعیل زاده تأکید کرد: بانوان جامعه ما باید در فرزند داری، همسرداری، ایمان، اخلاق و حجاب و عفت از این بانوی بزرگوار درس بگیرند و اگر در سیره حضرت زهرا(س) و دختر ایشان زینب(س) بنگریم؛ مشاهده خواهیم کرد هر دو معلم و مفسر قرآن کریم بودند و شاگردانی را تربیت کردند و حتی یک سیستم بایگانی حدیث داشتند و برای حضرت زهرا(س) خیلی مهم بود که این احادیث را جمع آوری و ثبت کند.


استاد حوزه ودانشگاه در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: اسلام مخالف حضور زن در جامعه و پیشرفت زن نیست؛ بلکه به حضور زنان در جامعه واشتغال آنان نیاز دارد وحضور زنان در جامعه با آموزه های دینی را مهم می داند.


وی ادامه داد: زنان امروز نیاز دارند برای خود الگوی کاملی داشته باشند، تا از او پیروی کنند و هرگز گمراه نشوند و زندگی فاطمه (س) سراسر تجلّی ارزشهای اسلامی است، که اگر انسان سعی کند به زندگی ایشان تأسّی جسته ودر زندگی خود، زندگی حضرت را متبلور سازد ونکات اجرایی زندگی ایشان را اجرا نماید، به مقام قرب خداوند نائل می آید ومظهر خلیفه الله می گردد.


اسماعیل زاده افزود: مهمترین و بارزترین قله های زندگی بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) دفاع ایشان از حریم ولایت امیرمومنان علی (ع) و خطبه فدکیه آن حضرت است، که سرانجام آن حضرت در راه دفاع از ولایت مجروح شد و نوزادش محسن(ع) را سقط کرده و به شهادت رسید./9709/302/ب3

ارسال نظرات