۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۳۲۱۲۹۱

ویژه‌نامه بشری به چاپ رسید

خبرگزاری رسا ـ ویژه‌نامه دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با عنوان بشری منتشر شد.
بشري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه‌نامه دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با عنوان بشری از سوی معاونت فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.

 

در بخشی نیایش ویژه‌نامه آمده است: «پروردگارا، لطیفا، در همه لحظات بودنم مرا از لطف و نعمتت فراوان بخشیده‌ای و از زلال رحمتت بسیار نوشانده‌ای، آن‌گونه که نه تصورم گنجد و نه در بیانم آید، دلم لبریز از عشق به تو و پیامبر توست. جانم عطشناک قطره قطره زلال چشمه‌سار قرآن است.

 

بنگر که به آنچه فرو فرستادی، ایمان آورده‌ام و از فرستاده تو پیروی نموده‌ام، بنگر و نام مرا در زمره شاهدان و گواهان بنگار و در لحظات نیازمندی‌ام مهرت را بر من جاری ساز و از آنچه به نیکانت وعده داده‌ای، عطایم کن. ای بزرگِ بی‌همتا، فرجام کارم را رستگاری و سعادت قرار ده تا امیدم به مهر توست».

 

در این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «سخن سردبیر»، «نیایش»، «قرآن در کلام بزرگان»، «نمونه‌هایی از سبک زندگی پیامبر اسلام صلی‌الله علیه و آله»، «نمونه‌هایی از سبک زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها»، «سبک زندگی اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری» و «آشنایی اجمالی با فعالیت‌های قرآنی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران».

 

در بخشی با عنوان سخن سردبیر این ویژه‌نامه آمده است: قرآن کریم، کلام حق تعالی و تجلی ذات مقدس او بر خلق است. خداگونه‌شدن انسان، از مسیر انس با این کلام نورانی می‌گذرد چرا که تلاوتش موجب آرامش، به خاطرسپاریش سرچشمه دانش، فهم و درکش زمینه‌ساز تصدیق و ایمان و عمل به تعالیم بلندش رهایی‌بخش از گمراهی و عین رستگاری است.

 

زندگی بدون قرآن سرابی است که انسان تشنه را عطشان‌تر می‌کند و او را در وادی حیرت به زانو در خواهد آورد. پس بر همگان است که این کتاب حیات‌بخش را ارج نهند و در جهت پاسداشت آن بکوشند.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان نمونه‌هایی از سبک زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیهامی‌خوانیم: سلمان فارسی می‌گوید: روزی حضرت فاطمه سلام‌الله علیها را دیدم که چادری وصله‌دار و ساده بر سر داشت. در شگفتی ماندم و گفتم: عجبا! دختران پادشاهان ایران و قیصر روم بر کرسی‌های طلایی می‌نشینند و پارچه‌های زربافت به تن می‌کنند، وه که این دختر رسول خداست! نه چادرهای گران‌قیمت بر سر دارد و نه لباس‌های زیبا!

 

فاطمه سلام‌الله علیها فرمود: یا سلمان! ان‌ الله ذخر لنا الثیاب و الکراسی لیوم آخر. ای سلمان! خداوند لباس‌های زینتی و تخت‌های طلایی را برای ما در روز قیامت ذخیره کرده است.

 

حضرت زهرا سلام‌الله علیها سپس به خدمت پدر رفت و شگفتی سلمان را مطرح فرمود: یا رسول‌الله! ان سلمان... ای رسول خدا سلمان از سادگی لباس من تعجب نمود سوگند به خدائی که تو را مبعوث فرمود، مدت پنج سال است فرش خانه ما پوست گوسفندی است که روزها بر روی آن شترمان غذا می‌خورد و شب‌ها روی آن می‌خوابیم و بالش ما چرمی است که از لیف خرما پر شده است.

 

 ویژه‌نامه دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با عنوان بشری به مدیرمسؤولی حجت‌الاسلام رضا اسکندری در 36 صفحه از سوی معاونت فرهنگی تربیتی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات