۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۳۲۰۹۸۰

ورود روحانی وهابی سعودی به الجزائر ممنوع شد

خبرگزاری رسا ـ مقامات الجزائر از ورود یک روحانی عربستان سعودی به دلیل افکار افراطی و وهابی و اقدام وی در تحریک گروه‌های تروریستی جلوگیری کردند.
محمد العريفي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دولت الجزائر از ورود محمد العریفی از مبلغان وهابی سعودی به این کشور ممانعت کرد. قرار بود این روحانی سعودی در کنفرانس دینی مذهبی در یکی از شهرهای الجزائر شرکت کند.

 

مقامات الجزائر از صدور ویزا برای العریفی امتناع کردند. العریفی فرد سرشناسی در دنیای عرب و معروف به مجیزگویی دولت عربستان است تا جایی که برای تهییج افکار عمومی در ابتدای تجاوز به یمن، به مرز عربستان رفت و در اقدامی نمادین یک خمپاره به خاک یمن شلیک کرد و آن را نمونه بارز جهاد در راه خدا اعلام کرد.

 

او همچنین متهم است که فتوای جهاد نکاح در سوریه را داده است اما خودش این مسئله را تکذیب کرده است.

 

در این ارتباط، «محمد عیسی» وزیر امور اوقاف الجزائر گفت، الجزائر به دلایل امنیتی و سیاسی و همچنین به دلیل اقدامات تحریک آمیز محمد العریفی در «بهار عربی»، از ورود وی به خاک خود ممانعت کرده است.

 

این وزیر الجزائری همچنین افزود: العریفی از جمله شخصیت‌هایی است که برای گروه‌های افراطی تبلیغ و ترویج می‌کند و از عناصری است که در تحریک آنچه موسوم به بهار عربی است، تأثیر گذار بوده است؛ بهار عربی‌ای که کشورهای عربی را ویران کرد.

 

محمد عیسی تصریح کرد: کشورش هرگز اجازه نخواهد داد خاکش صحنه تاخت و تاز‌های مذهبی باشد و الجزائر یک مکتب دارد و آن مکتب اعتدال و میانه‌روی است./980/ب102/د

ارسال نظرات