۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۳۲۰۹۶۶

نگاهی به کتاب زن در پرتو اسلام اثر آیت الله صافی

خبرگزاری رسا ـ کتاب زن در پرتو اسلام از سوی واحد بین‌الملل دفتر نشر آثار حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی منتشر شده است.
زن در پرتو اسلام

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب زن در پرتو اسلام نوشته حضرت آیت‌الله شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی، از سوی واحد بین‌الملل دفتر نشر آثار معظم‌له در تابستان سال 1394 چاپ و روانه بازار شده است.

 

در سخن ناشر این کتاب آمده است: یکی از خطرات بزرگی که جوامع دین‌محور را به شدت تهدید کرده و در سیر جامعه به سوی تعالی و رشد، وقفه ایجاد می‌کند و راه را برای سقوط اجماع در وادی ضلالت و بدبختی هموار می‌سازد، تحریف آموزه‌ها و تعالیم دین در موضوعات مهم مسائل اجتماعی است.

 

از مسائل مهمی که متأسفانه در جوامع اسلامی، دستخوش تحریف و تفاسیر مغرضانه و شهوت‌مندانه دانشمندنماها قرار گرفته است، مسأله «فرهنگ اسلام درباره زن» است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

نگاه شهوت‌آلود و اندیشه ناپاک و مشوب به آلودگی‌های روحی نسبت به موضوع زن در اسلام با مکر و خدعه و با در دست‌گرفتن پرچم دروغین «دفاع از زن و آزادی او» در جامعه اسلامی، خطر بزرگی است که عصر تجدد و نوگرایی مادی برای مسلمانان به ارمغان آورده است، و این تهاجم خبیثانه و همه‌جانبه، نیاز به اندیشمندان پاک‌رأی و مستقیم‌العقیده را جهت تبیین نظرات و نادیشه ناب اسلام مضاعف ساخته تا بتوان با محور قرار دادن فهم و بینش متخصصان و دین‌شناسان عالی‌مقام، بانوان مسلمان را به عنوان سعادت‌مندترین زنان بشریت به دنیا معرفی نمود.

 

در این کتاب با سرفصل‌هایی همچون «حجاب. کرامت و شرافت زن مسلمان»، «الگوی بانوان مسلمان»، «الگوی ایثار»، «عفت زینبی علیها‌السلام»، «بانوان قرآنی»، «خطر جاهلیت مدرن»، «استقامت اسلامی»، «مدافعان عفت و حجاب»، «حجاب. حق بانوان مسلمان»، «نگاه کرامت‌بخش اسلام به زنان»، «فلسفه برخی احکام زنان»، «تفسیر(الرجال قوامون علی النساء)»، «شایسته‌ترین شغل زن» و «نظام عقلانی اسلام در فرهنگ عدم اختلاط» آشنا می‌شویم.

 

«ورود زنان به مناصب حکومتی»، «زن. معاف از سختی جهاد و دفاع»، «مبانی فرهنگ اسلامی درباره زن»، « بزرگ‌ترین جهاد زن مسلمان»، «حجاب. کرامت بانوان»، «چراهایی در احکام زنان»، «ارزش زن در حفظ حجاب»، «ضرورت‌های یک حضور»، «ازدواج. قرارداد متحد شدن»، «پوشش در مقابل زنان اهل کتاب»، «اسلام و ورزش بانوان» و «پوشش بر مبنای حیا» از دیگر سرفصل‌های مطرح‌شده در این کتاب است.

 

سرفصل‌هایی همچون «حجاب. مایه حشمت زن»، «زنان و مسابقات ورزشی»، «چرایی تعدد زوجات و اختصاص آن به مردان»، «فلسفه برخی احکام ازدواج دوم»، «اسلام و مدیریت زن در جامعه»، «لباس دین و استقلال زن»، «تحصیل یا خانه داری»، «زنان و مردان خردمند: مخاطبان قرآن»، «پیوستگی زن و شوهر در فرهنگ اسلام»، «اسلام و فرهنگ ازدواج»، «زنان و قضاوت» و «اختلاط در حال طواف» نیز در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

 

در بخش پایانی کتاب هم سرفصل‌هایی از قبیل «حجاب. موجب پاکی جامعه»، «تعالیم نجات‌بخش اسلام درباره بانوان»، «زنان و مقام پیامبری»، «تفکیک جنسیتی و پیشرفت علمی»، «مدیریت داخلی و بیرونی خانواده»، «الحاق به کنوانسیون حقوق زنان»، «اختیار طلاق و مراعات حقوق و شرافت زن»، « دختر نمونه کیست؟»، «تفاوت احکام زن و مرد در اعمال حج» و «دیه زن و مستندات آن» به چشم می‌خورد.

 

در بخش پایانی کتاب، توصیه‌ای از حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به خواهران آمده که به این شرح است: «امید است خواهران بافضیلت، بر جوانب متعدد حیات زن و سیاست‌هایی که همیشه و به خصوص تقریبا از یکصد سال پیش تا این زمان، برای تغییر هویت اسلامی کل جامعه وجود داشته، احاطه و آگاهی یابند، و بتوانند تعهد خود را با سنن اسلامیع بیش از پیش استحکام بخشند، و خود را در برابر تبلیغات سوء مصونیت داده و بیمه نمایند».

 

کتاب زن در پرتو اسلام نوشته حضرت آیت‌الله شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی، از سوی واحد بین‌الملل دفتر نشر آثار معظم‌له در تابستان سال 1394 با شمارگان 3000 نسخه و به قیمت 10000 تومان در 216 صفحه منتشر شده است./907/ن602/ق

ارسال نظرات