۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۳۲۰۵۸۷

مجموعه ۱۸ جلدی کتاب «تفسیر اهل بیت» فردا رونمایی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مجموعه ۱۸ جلدی ​کتاب «تفسیر اهل بیت علیهم السلام» در محل مجموعه شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار می‌شود.
مجموعه شهداي انقلاب اسلامي سرچشمه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از مجموعه 18 جلدی کتاب کتاب «تفسیر اهل بیت علیهم السلام» که با تلاش و نظارت علیرضا برازش، مدیر عامل موسسه انتشارات امیرکبیر تالیف شده است، با حضور آیت‌الله محمدی ری شهری و حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

 

این مراسم فردا دوشنبه 17 اسفند ساعت 10 صبح در محل مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

 

کتاب «تفسیر اهل بیت علیهم السلام» از منابع معتبر شیعی است که انتشارات امیرکبیر آن را در یک مجموعه 18 جلدی چاپ و منتشر کرده است. موسسه انتشارات امیرکبیر در معرفی این کتاب می‌نویسد: «مقایسه‌ تعداد احادیث این اثر با تفاسیر «نورالثقلین» و «البرهان» به عنوان غنی‌ترین تفاسیر روایی شیعی تاکنون، و نیز مقایسه‌ آیات تفسیر نشده در این سه تفسیر، به جامعه‌ فرهنگی این بشارت را می‌دهد که پس از گذشت سه قرن از تألیف دو تفسیر فوق‌الذکر، جهان اسلام صاحب تفسیر ارزشمند دیگری شده است که علاوه بر اینکه آیات کم‌تری در آن بدون تفسیر باقی مانده است، احادیث افزون‌تری را نیز مورد استفاده قرار داده و در نهایت روایات را نیز به نحو دقیق‌تر و دسته‌بندی شده‌تری به اجزاء آیه مرتبط ساخته است و در جمع محقق و خواننده‌ تفسیر را با اطلاعاتی بیشتر و دقتی افزون‌تر مواجه می‌سازد.

 

تعداد روایات «تفسیر اهل بیت علیهم السلام» را نباید با جمع روایات دو تفسیر فوق‌الذکر و یا جمع روایات کلیه‌ تفاسیر روایی قبل از خود مقایسه کرد، زیرا در بین همین دو تفسیر حدود 75 درصد احادیث مشترک است.

 

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند به خیابان سرچشمه نرسیده به چهار راه سرچشمه انتهای خیابان صیرفی‌پور مراجعه کنند./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه فرهنگی سرچشمه

ارسال نظرات