۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۳۲۰۴۲۲

ماهنامه انتظار نوجوان در ایستگاه 121

خبرگزاری رسا ـ صد و بیست و یکمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
انتظار نوجوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 121 ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه اسفند‌ماه 1394 به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار شد.

 

در قسمتی از این ماهنامه سخنی از مقام معظم رهبری آمده که به این شرح است: وجود مقدس حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه در میان انسان هاری روی زمین منبع برکت، علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همه خیرات است.

 

در این ماهنامه می‌خوانیم: «سبد سبد نور: یاوران راستین»، «کارهایم رنگ و بوی تو را می‌گیرند»، «اخبار»، «تصویر یک غصاب را نقاشی کنید!»، «نثر ادبی: معتبرترین امضا»، «حاج آقا اجازه»، «قصه‌های ماه»، «نوجوان منتظر»، «داستان: اذان آخر» و «الفبا: آرایشگری که فرعون را خشمگین کرد!».

 

در ذیل موضوعی از ماهنامه با عنوان سبد سبد نور بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب آمده است که به این شرح است: «یک نکته در باب مسأله مهدویت این است که شما در آثار اسلامی و شیعی می‌بینید که از انتظار ظهور حضرت مهدی تعبیر شده است به انتظار فرج. فرج یعنی چه؟ یعنی گشایش.

 

چه زمان انسان انتظار فرج دارد، انتظار گشایش دارد؟ وقتی یک فروبستگی‌ای وجود داشته باشد، وقتی گرهی هست، وقتی مشکلی هست. در زمینه وجود مشکل، انسان احتیاج پیدا می‌کند به فرج؛ یعنی سرانگشت گره‌گشا؛ بازکننده عقیده‌های فروبسته، این نکته مهمی است.»

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان اخبار بازی میرزا کوچک خان معرفی شده که به این شرح است: بازی مبارزان جنگل یک بازی اکشن اول شخص تیراندازی است، در این بازی بازیکن نقش جوان روستایی را ایفا خواهد کرد که پدرش را روس‌هایی که گیلان را اشغال کرده‌اند، کشته‌اند.

 

در همین ایام فردی به نام میرزا کوچک‌خان با تعداد معدودی از آزادی خواهان گیلانی، برای بیرون‌راندن روس‌ها از شمال ایران و پایان‌دادن به ظلم و ستم آن‌ها دست به قیام مسلحانه زده است. عباس نیز که مانند اغلب مردم گیلان دل پری از ظلم و ستم روس ها دارد با خانواده‌اش وداع می‌کند و برای پیوستن به مبارزان، راهی جنگل‌های گیلان می‌شود.

 

در راه رسیدن به پایگاه مبارزان جنگل، عباس با عده‌ای قزاق برخورد می‌کند که جوانی را به اسارت گرفته‌اند؛ پس از درگیری مسلحانه با قزاق‌ها، عباس موفق می‌شود مرد جوان را از چنگ روس‌ها رها کند و پس از فرار از دست قزاق‌ها با هم به مخفیگاه مبارزان جنگل بروند و به میرزا کوچک‌ و یارانش بپیوندند.

 

از این پس عباس و دوستش میثم جنگلی می‌شوند و در تمام نبردها دوشادوش میرزا کوچک و یارانش، برای بیرون‌راندن اشغالگران از ایران می‌جنگند.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «گفت‌وگو»، «مقاله: یوسف زهرا»، «یک لیوان چای داغ در شب چله»، «شعر»، «هر وقت صدایش می‌کنم به کمک می‌آید»، «پیامک مهدوی»، «عادت‌های نوشتن» و «چرا سه‌گانی قالب شعر انتظار است؟!» آمده است.

 

در بخش پایانی ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «معرفی جشنواره مسابقه‌های ملی هوا و فضا»، «چراغ چشمک‌زن»، «شگفتی‌های آفرینش»، «روزگار فراموش شده علم»، «معرفی تارنما»، «عکس‌نوشت» و «کبوترانه» به چشم می‌خورد.

 

صد و بیست و یکمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه اسفند‌‌ماه 1394 از سوی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی در 48 صفحه و با قیمت 5000 تومان منتشر و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات