۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۲۰۲۴۷
رای الیوم:

پول عربستان بر تصمیم‎های عربی تأثیر گذاشته است

خبرگزاری رسا ـ کاری که عربستان و شورای همکاری خلیج فارس انجام داد یا همان تروریست معرفی کردن حزب الله، زمینه ساز موضعی مشابه در قبال سایر گروه‎های مقاومت است و در آینده عضویت اسرائیل در اتحایه عرب دور از ذهن نخواهد بود.
عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه رأی الیوم در گزارشی اظهار داشت: موضع گیری عربستان علیه حزب الله و همراهی شورای همکاری خلیج فارس با آن در معرفی این حزب به عنوان سازمان تروریستی، مقدمه اتخاذ موضعی مشابه در قبال سایر گروه های مقاومت و سپس عضویت اسرائیل در اتحادیه عرب است.

 

تا پیش از این تصور می کردیم عربستان فقط بر شورای همکاری خلیج فارس سلطه دارد و تصمیم گیری در آن در اختیار ریاض بوده و دوستان و دشمنان اعضای این شورا را تعیین می کند و برخی از کشورهای عرب و غیر عرب نیز از کمک های مالی آن بهره مند می شوند، اما بیانیه نشست وزیران کشور عرب در تونس و قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی نشان داد که چقدر در این باور به خطا رفته ایم.

 

در این میان « نهاد المشنوق» وزیر کشور لبنان به تروریست شمردن حزب الله اعتراض کرد. موضع المشنوق که وابسته به جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری یا همان مرد شماره یک عربستان در لبنان است، عملگرایانه و مبتنی بر تجربه فراوان سیاسی است.

 

فروختن مقاومت به پول های سعودی

 

نکته خطرناکی که در تصمیم وزیران کشورهای عرب در خصوص حزب الله نهفته است، تسلط مستقیم و غیر مستقیم پول عربستان بر تصمیمات عربی و نهادهای مختلف آن است تا جایی که مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل را تروریسم بر شمرده و به این ترتیب چه بسا در آینده هرگونه تجاوز اسرائیل به لبنان و غزه با عنوان نابودی «تروریسم» مشروع اعلام شود.

 

به عبارت دیگر امروز حزب الله یک گروه تروریستی معرفی می شود و فردا جنبش حماس و پس از آن جهاد اسلامی و پس از همه این اقدامات خون هر کسی که در صف آنان قرار بگیرد، مباح اعلام می شود و هر کس از آنان حمایت کرده و علیه دوست اسرائیلی موضع بگیرد بر اساس اصول و عرف «دوران جدید عربی» از سوی مزدوران عربی و اسلامی مورد تهدیدد قرار می گیرد.

 

به نوشته این روزنامه عربی، این اقدام سعودی- کشورهای حوزه خلیج فارس راه را برای ملحق شدن اسرائیل به اتحادیه عرب باز می کند تا جایی که دیگر از اینکه در آینده ای نه چندان دور یک دبیرکل اسرائیلی برای آن انتخاب شود، غافلگیر نخواهیم شد و در آن صورت هیچ کس برای این پست بهتر از بنیامین نتانیاهو نخواهد بود./982/ب102/د

ارسال نظرات