۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۳۲۰۲۲۶
امام جمعه موقت پردیسان:

هیچ گروهی نباید پیروزی ملت در انتخابات را به نفع خود مصادره کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حامدی با بیان این که پیروز واقعی انتخابات مردمی هستند که با لبیک به ندای رهبر در انتخابات شرکت کردند، گفت: مردم وفاداری خود را به نظام و رهبر ثابت کرده اند و نباید گروهی این پیروزی را به نفع خود مصادره کند.
حجت الاسلام حامدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه موقت پردیسان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پردیسان، با تشکر از مردم برای حضور پرشور در انتخابات هفته گذشته، اظهار داشت: پیروز واقعی این انتخابات به تصریح مقام معظم رهبری ملت هستند که به فرمان ولی امر خود لبیک گفتند و این حماسه بزرگ را خلق کردند.

 

وی با بیان این که اولین حامی و شهیده راه ولایت حضرت زهرا(س) است، گفت: حضرت زهرا(س) پیامی را در آن زمان صادر کردند که اهل آن زمان اهمیت ان را درک نکردند و دچار عواقب آن شدند.

 

مدیرکل مدارک علمی حوزه‌های علمیه با اشاره به خطبه فدکیه در حمایت از حریم ولایت، خاطرنشان کرد: در این خطبه بعد از دعوت مردم به حمایت از ولایت حضرت زهرا(س) مردم را تهدید به هلاکت کردند که هر امتی از فرمان ولی امرش فاصله بگیرد این تهدید حضرت زهرا شامل حالش خواهد شد؛ ولی آن روز مردم اهمیت این پیام رادرک نکردند ونتیجه آن این شد که در فاصله اندکی در مدینه جوی خون به راه افتاد و آنجا معنای فرمایش حضرت زهرا(س) برای عده‌ای روشن شد.

 

ملت وفاداری خود به ولایت را ثابت کرده است
وی با بیان این که در زمان ما ملت ثابت کرده که متوجه این جایگاه و عمود خیمه است، ابراز داشت: ملت دارند به عینه می‌بینند که در نا امن ترین بخش دنیا کشور ما امن ترین نقطه است و تنها عامل این ثبات و آرامش وجود ولی فقیه است که در این زمان شایسته ترین انسان موجود برای این مقام است که در این طوفان‌های شدید، امنیتی که در هیچ جای دنیا نمی‌شود پیدا کرد را دارا هستیم.

 

امام جمعه موقت پردیسان با اشاره به این که دشمنان هم حتی به پیروزی رهبر معظم انقلاب در این انتخابات اذعان دارند، گفت: ما شاهدیم که مرتبا توطئه‌ای جدید در حال شکل گیری است؛ در یمن یک ملت مظلوم در مقابل دیدگان جهانیان که مدعی به اصطلاح حقوق بشر هستند چه جنایاتی بر علیه این ملت رقم می خورد و در سوریه هم که ملت ایستادگی کرده است توطئه‌های جدید برای شکستن این مقاومت در حال پیگیری است و این نقشه b  که الان پیگیری می‌کنند هم برای شکستن مقاومت است.

 

وی با بیان این که وزارت خارجه ما در برابر جنایات غرب بسیار دیر موضع می‌گیرد، گفت: تمام برنامه‌هایی که توسط دشمنان برای شکستن محور مقاومت انجام می‌شود توسط ملت رصد می‌شود و مادامی که ملت پشتیبان این نظام هستند هیچ آسیبی به نظام نخواهد رسید.

 

پیروز انتخابات ملت است و نباید گروهی این پیروزی را برای خود مصادره کند
حجت الاسلام حامدی با اشاره به پیام بعد از انتخابات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: اولین نکته در این پیام این بود که پیروز انتخابات ملت هستند و نباید گروهی این پیروزی را به نفع خود مصادره کند و دیگر این که شرکت مردم در انتخابات به این معنی نیست که از وضعیت موجود راضی هستند بلکه باید برای رفع مشکلات بیشتر تلاش شود.

 

وی با بیان اینکه وزیر محترم راه که باید بسیاری از مشکلات را حل کند، نباید وارد بحثهایی شود که مخصوص مجامع علمی است، گفت: آقای وزیر مدافع مکتب لیبرالیسم است در حالی که دریایی از کار در وزارتخانه‌اش روی زمین مانده است؛ در این وضعیت نباید سر خود را به این مسائل گرم کند زیرا اگر شبانه روز هم تلاش کنید نمی‌توانید پاسخگوی این ملت در صحنه باشیم.


تاکنون برجام هیچ خروجی برای ما نداشته است
امام جمعه موقت پردیسان با اشاره به شعار اقتصاد درون‌زا توسط رهبری، ابراز داشت: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و برجام هیچ خروجی برای ما نداشته است و هرچه هست روی کاغذ است؛ باید به این حرف مقام معظم رهبری باور داشته باشیم که راه برون رفت از مشکلات توجه به ظرفیت‌های داخلی است.

 

وی در ادامه به هفته نیکوکاری اشاره و اظهار داشت: صدا و سیما باید مردم را به انفاق توجه دهد ترویج روحیه مصرف گرایی و تجمل گرایی باعث می‌شود فرهنگ انفاق مورد کم توجهی قرار بگیرد و باید نهادهای فرهنگی در این زمینه تلاش کنند.

 

مجلس باید همت کند و خلأ‌های قانونی را برطرف کند
حجت الاسلام حامدی با بیان این که هفته آینده هفته درخت کاری و محیط زیست است، گفت: محیط زیست اگرچه که در اختیار انسان است ولی ما اجازه نداریم هرگونه که دلمان می‌خواهد با طبیعت برخورد کنیم؛ مقام معظم رهبری هم فرمودند که سرعت کاشت درخت ما با قطع درخت برابر نیست و اگر این مشکل از خلأ قانونی است دیگر بعد از چهار دهه از انقلاب قابل قبول نیست و باید مجلس ما با همت خود به وظایف اصلی خود عمل کنند و خلأقانونی نداشته باشیم.

 

وی به برنامه سفر راهیان نور در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: باید جان فشانی شهدا برای این نظام را به جوانان خود یاد آوری کنیم که این انقلاب به راحتی به دست نیامده است و باید این روال ادامه داشته باشد.

 

توصیه های امیر المؤمنین در رابطه با تقوا
مدیرکل اداره مدارک علمی حوزه‌های علمیه در خطبه اول با اشاره به بخشی از خطبه 198 نهج البلاغه، اظهار داشت: این خطبه از خطبه‌های مهم نهج البلاغه است که در باب احاطه علم خداوند در جزئیات، تقوی، رعایت تقوا، انگیزه‌های تقوا، اهمیت ایمان، ویژگی‌های ایمان و در نهایت هم در رابطه با اهمیت قرآن و ویژگی‌های قرآن است.

 

وی با بیان این که بحث معرفی اسلام در این خطبه بسیار اهمیت دارد، افزود: در این خطبه حضرت علی(ع) خداوند را به مردم معرفی می‌کنند و از این طریق به مسلمانان برای رعایت تقوی انگیزه می‌دهند و به صورت اجمالی خدا را این گونه معرفی می‌کنند که خدا کسی است که آفرینش عالم به دست او است و شایسته است در اعمال خود او را در نظر داشته باشیم و در ویژگی دوم می‌گوید بازگشت همه به سوی او است و بر آورده شدن خواسته‌ها و حوائج به دست او است و طریق مستقیم به سمت او ختم می‌شود و تنها پناهگاه و تکیه گاه است.

 

حجت الاسلام حامدی با بیان این که نکته دوم برای ایجاد انگیزه بیان آثار و برکات تقوی است، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) حدود هشت اثر را برای تقوا بر می‌شمارند که تقوی دوای بیماری‌های فکری و روحی، موجب بینایی قلب‌ها، شفای بیماری‌های جسمی، سبب پاکسازی درونی از رذائل درونی اخلاقی، و همچنین بصیرت به انسان می‌دهد و از همین جهت مقام معظم رهبری در بیان ویژگی‌های اصلح به تقوا برای رأی دهندگان و کاندیدها تأکید داشتند.

 

وی ثمره دیگر تقوا را ایجاد امنیت در برابر اضطراب دانست و ابراز داشت: همچنین تقوا موجب نورانیتی می‌شود که در تاریکی‌ها و شبهات راه را روشن می‌کند و حضرت علی(ع) در نهایت می‌فرمایند تمامی خیرات دنیا و آخرت در سایه رعایت تقوا به وجود می‌آید؛ در روایت تقوا را این گونه معنا می‌کند که هر جایی که خدا امر کرده که در آنجا حاضر باشیم، حضور داشته باشیم و هر جا که خدا گفته در آنجا نباش آن را ترک کنیم./843/پ201/ج1

ارسال نظرات