۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
کد خبر: ۳۲۰۱۳۳
آیت‎الله مظاهری:

اعمال ناصالح هویت فرد را از حالت انسانی خارج می‎کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‎الله مظاهری با تأکید بر این که اعمال ما هویت ما را می‎سازد، گفت: اعمال بد انسانیت انسان را نابود می‎سازد و کاری می‎کند که انسان در همین دنیا به صورت یک حیوان مصور می‎شود.
 آيت‌الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، پنج‌شنبه شب در مسجد حکیم در سخنرانی هفتگی خود با اشاره به این که اعمال ما هویت ما را میسازد، گفت: اعمال خوب در دنیا نزد اهل دل نورانیت خاصی دارد و در محضر اهلبیت(ع) محبوبیت خاصی را به همراه دارد اما اعمال بد انسانیت انسان را نابود میکند و انسان در همین دنیا به صورت یک حیوان مصور میشود، اگر چشم بصیرت باشد.

وی افزود: اگر چشم بصیرت باشد انسان آن حیوانیت را میبیند، به این میگویند تجسم عمل به معنای تغییر هویت انسان، امام صادق(ع) چشم بصیرت به فردی دادند تا در مراسم حج از درز انگشتهای او نگاه کند، راوی میگوید که دیدم مسجدالحرام پر است از یک مشت انسانها که در میان این انسانها آدمهایی هم دیده میشود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که اگر چشم بصیرت باشد انسان درمییابد که آدم کم و حیوان زیاد است، خاطرنشان کرد: در روز قیامت چشمها تیزبین و حقیقتبین میشود، در عالم برزخ مخصوصا در روز قیامت چشمها واقعیت را میبیند و افراد هم آن چه واقع و هویت آنان است در برزخ یا در قیامت هستند را میبینند، لذا آنان که آدم هستند به آدمیت دیده میشوند و آنها که حیوان هستند به حیوانیت دیده میشوند.

وی ابراز کرد: انسان بیبندوبار به صورت یک میمون میشود در روز قیامت که مردم از او فرار میکنند، آدمها ظالم به صورت یک سگ محشور میشوند، که مردم از آنان فرار میکنند، انسان متکبر هم به صورت یک مورچه محشور میشود که مردم او را پایمال میکنند، در روایات میخوانیم وقتی قیامت شد و محشر شد، سعه وجودی امیرالمؤمنین محشر را پر کرده است.

حضرت آیتالله مظاهری ادامه داد: در روز قیامت آن که شیعه است و عقیده به تشیع دارد و از اهلبیت(ع) متابعت دارد و هم از نظر شعار و عقیده و عمل شیعه بوده است، مهر نبوت را بر پیشانی او میزنند و ملائکه با یک احترام خاصی او را به سمت حوض کوثر میبرند، آن جا حقیقت حضرت زهرا(س) است و به او آب میدهند، یک انسان کامل میشود، دیگر این انسان کامل زیر لوای حمد میماند تا مردم حساب و کتابهایشان را بکنند.

وی گفت: اعمال بد انسان برای انسان هویتساز است، اعمال بد مار و عقرب درست میکند، آن چه کاشته است، انسان برداشت میکند و آن چه بافته است میپوشد، بین عمل و صاحب عمل تناسب وجود دارد و معنای این تناسب این است که اعمال اگر بد باشد به صورت گزندهای درمیآید، به صورت مار و افعی میشود.

رییس حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: در روز قیامت هر کسی به صورت آن چه که ساخته است محشور میشود، در دنیا چی ساخته است، به همان صورت محشور میشود، اگر یک انسان ظالم بوده است به صورت سگ در میآید، اگر ولایت نباشد و اگر اعمال صالح نباشند، هویت انسان به شکل حیوان درمیآید./914/پ202/ج

ارسال نظرات