۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۳۱۹۹۸۱

ماهنامه ماهک در هفتادمین ایستگاه

خبرگزاری رسا ـ شماره 70 ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
ماهنامه ماهک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هفتادمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه اسفند‌ماه 1394 به سردبیری سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.

 

«اول سلام»، «شهرها چراغونی می شن»، «چی بود؟ چی شد؟»، «بهترین بابای دنیا»، «داستان/ ماشین زرد کوچولو»، «رنگ‌آمیزی کنید»، «من یک نهنگم» و «بیا به شهر ما» برخی از موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در بخش اول سلام این ماهنامه آمده است: «مامان حلوا پخت؛ یک حلوای خوشمزه! گفت: امروز شهادت حضرت فاطمه سلام‌الله علیها است. بشقاب حلوا را به دستم داد و گفت برای همسایه ببر. زیر لب گفت: سلام بر فاطمه! من هم گفتم».

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه با عنوان بهترین بابای دنیا می‌خوانیم: سال‌ها پیش مرد مهربانی بود که همه بچه‌ها را دوست داشت. یک روز او کمی عسل داشت؛ مقداری عسل به عباس داد. عباس وقتی عسل را خورد؛ دید خیلی شیرین و خوشمزه است. پیش دوستانش رفت و از آن خوراکی خوشمزه برایشان تعریف کرد و گفت: اگر عسل می‌خواهید باید پیش آن مرد بروید.

 

برای همین آن روز فضل و جعفر آمدند تا آن‌ها هم عسل بخورند. وقتی مرد مهربان نمازش را خواند و از مسجد بیرون آمد، بچه‌ها جلو رفتند و سلام کردند. مرد با لبخند جواب آن‌ها را داد؛ بعد دست فضل و جعفر را گرفت و با خود به خانه برد تا به فضل و جعفر عسل بدهد. بله آن مرد مهربان یکی از بهترین باباهای دنیا بود؛ او امام علی علیه‌السلام بود.

 

از دیگر موضوعات مطرح شده در این ماهنامه می‌توان به عناوینی همچون «چشم‌های اناری»، «سرباز کوچک»، «جدول جمادی‌الاول»، «مهدی‌یار دانا»، «داستان‌های شما»، «نقاشی‌های شما» و «پسر مهربان، دختر خوب!» اشاره کرد.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه آمده است: «امروز با کمک بابابزرگ توی باغچه یک درخت کوچک کاشتم. می‌دانم امام زمان خوشحال می‌شود؛ او دوست دارد همه جا سرسبز باشد. خدایا کمک کن تا درخت‌های بیشتری بکارم».

 

هفتادمین شماره ماهنامه آموزشی فرهنگی خردسالان ایران با عنوان ماهک ویژه اسفندماه 1394 به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی از سوی مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات