۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۳۱۹۹۱۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خبر داد؛

آموزش 7 هزار و 900 حافظ قرآن کریم هرمزگانی در سال جاری

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به برگزاری آزمون کتبی بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم در استان، گفت: 7 هزار و 900 حافظ قرآن کریم از سوی اداره کل اوقاف در سال جاری در استان آموزش دیدند.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برگزاری آزمون حافظان قرآن به صورت شفاهی و کتبی گفت: آزمون شفاهی اول اسفند برگزار شده و آزمون کتبی نیز 13 اسفند برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: شرکت کنندگانی که 70 درصد نمره آزمون را کسب کنند گواهی دریافت کرده و در قرعه کشی بزرگ اوقاف نیز شرکت داده می شوند.

  

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به اینکه 7 هزار و 900 حافظ قرآن کریم توسط اداره اوقاف در سال جاری در استان آموزش دیدند تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از پنج هزار و 500 حافظ در آزمون کتبی شرکت کنند.

 

وی از فعالیت 29 پایگاه های قرآنی اوقاف در کل استان هرمزگان خبر داد و گفت: حفظ قرآن در رشته های جز 30، جز 30 و یک ، جز 30  و یک و دو، 10 جز، 15 جزء، 20 جزء، حفظ کل، 150 موضوع، 300 موضوع و 120 موضوع است.

 

حجت الاسلام هاشمی به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور اشاره داشت و ابرازکرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای تحقق این امر مهم را با برنامه ریزی کلاس های طرح آموزش حافظان از سال 91 اقدام به آموزش یک میلیون حافظ قرآن کریم کرده است.

 

وی ادامه داد: در طول 4 سال اخیر در مجموع 22 هزار و 500 نفر در دوره‌های آموزشی حفظ قرآن شرکت و 18 هزار و 500 نفر نیز در آزمون پایان سال حضور داشتند که 2 هزار نفر تاکنون موفق به دریافت گواهی حفظ قرآن شدند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در پایان اظهار داشت: این اداره کل روند آموزش حفظ قرآن را تا رسیدن به مرز یک میلیون نفر ادامه می‌دهد./851/202/ب2

ارسال نظرات