۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۳۱۹۷۰۹

تبیین اصول و ارزش‌های اخلاقی گفت‌و‌گو در یک کتاب

خبرگزاری رسا ـ کتاب «اخلاق گفت‌وگو» درباره تبیین اصول و ارزش‌های اخلاقی گفت و گو با توجه به منابع دینی از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
کتاب «اخلاق گفت‌وگو»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «اخلاق گفت‌وگو» درباره تبیین اصول و ارزش‌های اخلاقی گفت و گو با توجه به منابع دینی به قلم علی محمدی حسین‌زاده از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

 

گفتگوی سالم و مفید در تمامی ابعاد زندگی بشر آثار شگرف فراوانی در رشد، کمال و شکوفایی آن دارد بیان یک گفتگوی سالم و نتیجه بخش نیازمند به تبیین پیش نیازها، اصول و ارزشهای اخلاقی آن دارد.

 

این کتاب با تبیین اخلاقی گفتگو، مدل و الگوی یک گفتگوی سالم را ارائه می‌دهد و شامل پنج فصل و یک خاتمه می‌باشد، فصل اول به کلیات تحقیق پرداخته و در برگیرنده تبیین مفهومی واژگان اصلی، ضرورت گفتگو وکارکردهای آن و پیش نیازها و ارکان گفتگو است.

 

فصل دوم، به مبادی فلسفی واخلاقی گفتگو پرداخته و در فصل سوم، اصول عام اخلاقی گفتگو را مورد نظر قرار می‌دهد ودر فصل چهارم، ارزش‌ها وآداب اخلاقی گفتگو و در فصل پنجم، به آسیب‌ها وآفات اخلاقی گفتگو می‌پردازد.

 

در خاتمه کتاب، به نتایج مباحث، مدل و الگوی گفتگوی مطلوب و راهکارهای پیشنهادی در جهت تحقق گفتگوی اخلاقی، اشاره دارد.

 

کتاب «اخلاق گفت‌وگو» با شمارگان 300 نسخه و قیمت 30000 تومان از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است./998/د102/ق 

منبع: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

ارسال نظرات