۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۱۹۶۱۴
حجت الاسلام والمسلمین قمی مطرح کرد؛

احتمال تشدید فشار و تحریم ها در سال آینده/ به هیچ وجه نباید درباره سوریه کوتاه آمد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری از احتمال افزایش و تشدید فشارها و تحریم ها در سال آینده خبر داد و با اشاره به اتحاد استکبار برای مقابله با جبهه مقاومت، تاکید کرد که به هیچ وجه نباید در باره سوریه کوتاه آمد.
حجت الاسلام والمسلمين قمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی عضو مجلس خبرگان رهبری، پیش از ظهر امروز در همایش جمهوری اسلامی فرصتها و تهدیدهای فرهنگی افراطی گری که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به جنایات یمن، گفت: یکی از آثار حمله عربستان به یمن رشد القاعده است که امروز داخل قصر بین طرفداران منصور هادی و طرفداران القاعده درگیری است.   

 

عضو مجلس خبرگان با اشاره توانمندی گروه‌های مقاومت، عنوان کرد: سید حسن نصر الله در خصوص توانمندی حزب‌الله لبنان گفتند که توانمندی ما صرفا موشکی نیست بلکه اگر ما یک موشک به معادن و منابع اسرائیل بزنیم نزدیک به 800 هزار نفر از آنها با یک موشک نابود خواهند شد.

 

انتخابات کشور ما نشان‌دهنده مردم سالاری دینی در کشور ایران است

وی با اشاره به انتخابات کشور، گفت: انتخابات کشور ما نشان‌دهنده مردم سالاری دینی در کشور ایران است در حالی که دشمنان آن را شکسته خورده تصور می‌کردند بدون کوچکترین حادثه این انتخابات برگزار شد و نشان داد که رای مردم از مصونیت لازم برخوردار است.

 

عضو مجلس خبرگان بیان داشت: این انتخابات سبب تقویت انگیزه دوستداران ایران در خارج از کشور شد تا مدافعان در سایر کشورهای اسلامی انگیزه لازم برای مقاومت خود را کسب کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به تهدید و فرصت مقابله با تکفیری‌ها در سال 95 ابراز کرد: ما از گذشته در کشور خود با مساله ترور و تکفیری‌ها روربرو بودیم، برآورد این است که امنیت کشور ما همچنان باقی خواهد ماند، اما در برخی کشورهای اطراف احتمال افزایش رشد تروریست را خواهیم داشت.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بحران در بسیاری از کشورهای اسلامی افزایش خواهد یافت و متهم کردن نیروهای طرفدار مقاومت به تروریست یکی از پیامدهایی است که در سال 95 شاهد آن خواهیم بود.

 

باید رسانه‌ها دروغ ائتلاف ضدتروریست به رهبری آمریکا را رسوا کنند

عضو مجلس خبرگان عنوان کرد: ما باید در رسانه‌ها دروغ ائتلاف ضد تروریست به رهبری آمریکا را رسوا کنیم که این ائتلاف برای کمک به تروریست‌ها است، ما شواهد قطعی داریم که هر جا تروریست‌ها گیر افتادند بالگردهای آمریکایی آمده و آنها را نجات دادند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به مقابله جدی و بدون تبعیض با تروریسم، اظهار داشت: مقامات آمریکا بارها اعتراف کردند که ما از مساله داعش غفلت نکردیم بلکه به عمد نادیده گرفتیم تا رشد کنند، ما باید با کشورهای همسو همکاری گفتمان ضد تروریسم را تقویت کنیم.

 

همه می‌دانند که ایران از پیشگامان مبارزه با تروریسم است

وی گفت: بعد از 36 سال هیچ کس نیست که بداند ایران از پیشگامان مبارزه با تروریسم است و اگر نبود کمک های ایران سوریه به طور کامل در دست تروریست‌ها بود.

 

عضو مجلس خبرگان بیان داشت: اگر گروه‌های تکفیری ضد اسلام نیستند بروند اقدام خود را علیه اسرائیل و نیروهای اشغالگر انجام دهد با این سیاست تبعیضی که آمدند علیه جهان اسلام اقدام می‌کنند باید در رسانه‌های ما برجسته‌تر نشان داده شود.

 

گروه‌های تروریستی با مشوش کردن جهان اسلام امنیت اسرائیل را تامین می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی ابراز کرد: امروز گروه‌های تکفیری با مسلمان‌کشی و ویران کردن زیرساخت‌های جهان اسلام، چهره اسلام را در سطح جهان مشوش کردند تا امنیت اسرائیل را تامین کنند و دیگر اینکه سبب غفلت مسلمانان نسبت به پیچ تاریخی مهم آنها شوند، برآورد ما این است که گروه‌های تکفیری به عنوان خطرناکترین قدرت تروریستی در سال 95 باقی خواهند ماند.

 

عضو مجلس خبرگان با اشاره به مساله شیعه، عنوان کرد: برآورد این است که فشار علیه شیعیان در جهان اسلام تشدید خواهد شد اما در جهان غرب فشار علیه شیعیان کاهش خواهد یافت و معلوم خواهد شد که در منطقه پدر و مادر تروریست عربستان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی اظهار داشت: یکی از اقدامات ما باید توانمندسازی شیعیان برای دفاع از حقوق خود باشد، دیگر اینکه فشارهای حقوق بشری علیه عربستان یعنی راس تروریست افزایش یابد.

 

وی با اشاره به محور مقاومت، گفت: برآورد این است که در سال 95 جمهوری اسلامی به عنوان مهمترین محور حمایت از مقاومت باقی خواهد ماند، اما دو چالش سوریه و فرقه‌گرایی شیعه و سنی را مواجه خواهیم بود.

 

الگوبرداری آمریکا از محور مقاومت بر ضد مقاومت

عضو مجلس خبرگان بیان داشت: همچنین در سال 95 با تحریک آمریکا برای الگوبرداری از محور مقاومت بر ضد مقاومت مواجه خواهیم بود، امروز ضد محور تروریست سوریه است که باید جهان اسلام نسبت به آن توجیه و روشن شود.

 

وی افزود: امروز ترکیه و آمریکا تلاش می‌کنند راه هوایی ایران با سوریه را قطع کنند، هلال ضد مقاومت تشکل دهند، مساله سوریه مهم است و نمی‌شود درباره آن کوتاه آمد.

 

حجت‌الاسلام قمی در خصوص اینکه همگرایی با دولت عراق به خصوص در زمان اربعین باید افزایش یابد، ابراز کرد: باید کشورهایی مانند یمن و عراق توجه شود تفکر وهابیت و آل سعود به چالش کشیده شود.

 

احتمال افزایش فشار علیه ایران در سال 95

حجت‌الاسلام قمی حقوق بشر اظهار داشت: برآورد این است که در سال 95 استمرار فشار بر علیه جمهوری اسلامی افزایش یابد و تحریم‌های جدیدی هم انجام خواهد شد.

 

وی افزود: احتمال هم هست که دولت‌هایی که بانی قطعنامه علیه ایران بودند از این اقدامات خود دست بردارند، در همه مذاکرات و روابط فرهنگی و رسانه‌ای باید اهتمام حقوق بشری ایران را روشن کنیم و هم نقض حقوق بشر را در غرب برجسته کنیم.

 

عضور مجلس خبرگارن در پایان خاطرنشان کرد: رعایت کرامت و حرمت همه انسان‌ها در قانون اساسی ما آمده است اما اروپایی‌ها صرفا به حقوق خود احترام می‌گذارند و برای حقوق بشر اهمیتی قائل نیستند./807/پ202/ج

ارسال نظرات