۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۳۱۹۵۳۵

دانشجویان جوان میزبان نذر و اهدای کتاب

خبرگزاری رسا ـ طرح «نذر و اهدای کتاب» به یاری گروهی از دانشجویان جوان در «باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران» برگزار می‌شود.
طرح «نذر و اهداي کتاب»

 

به گزارش خبرگزاری رسا، طرح «نذر و اهدای کتاب» به یاری گروهی از دانشجویان جوان چهارشنبه و پنج‌شنبه (12 و 13 اسفند) در «باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران» برگزار می‌شود.

 

تا کنون سه دوره از طرح «نذر کتاب» برگزار شده و در این سه دوره، بیش از 40 هزار جلد کتاب و نشریه به روستاها، مراکز خیریه و کتابخانه‌ها در بیش از 30 استان کشور ارسال شده است. در دوره پیش، کتاب‌های رده بزرگسال نیز برای تجهیز کتابخانه‌های زندان‌ها به زندان بزرگ تهران، رجایی‌شهر، قزل‌حصار و کانون اصلاح و تربیت هم فرستاده شد.

 

 طرح «نذر و اهدای کتاب» به یاری گروهی از جوانان چهارشنبه و پنج‌شنبه (12 و 13 اسفند) در «باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران» واقع در خیابان 16 آذر، نبش خیابان ادوارد براون برگزار می‌شود که در این طرح کتاب‌های نو، دست دوم و متعلق به هر حوزه و رده سنی جمع‌آوری، دسته‌بندی و تقسیم می‌شوند و بر اساس موضوعی که دارند به جایی فرستاده می‌شوند که بیشترین خواننده را داشته باشند.

 

 در اطلاعیه منتشر شده از سوی برگزارکنندگان این طرح آمده: «این روزها فصل خانه‌تکانی است و کتابخانه و انباری هم احتمالاً جزو مقاصد خانه‌تکانی هستند، اگر در خانه‌تکانی به کتاب‌های قدیمی و خوانده شده رسیدید، دورشان نریزید، آنها را هدیه کنید؛ چهارمین دوره نذر و اهدای کتاب 12 و 13 اسفند در باشگاه دانشجویان تهران برگزار می‌شود و کتاب‌های شما هم می‌توانند جزوی از این طرح نیکوکارانه باشند.

 

نذر کتاب می‌خواهد تا کتاب‌هاب خوانده‌شده به جای خاک‌خوردن گوشه کتابخانه و انباری، برسد به دست کسانی که با وجود اینکه به مطالعه علاقه‌مند هستند، کتاب کافی در دسترس‌شان نیست. روستاها و کتابخانه‌های روستایی، سازمان‌های مردم‌نهاد، مؤسسات حمایت از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و حتی دانشگاه‌های کوچک شهرستان‌ها یا کانون‌های اصلاح و تربیت مقصد کتاب‌هایی است که در «نذر و اهدای کتاب» اهدا خواهند شد. هدف این طرح رساندن کتاب‌ها به جایی است که به آن‌ها نیاز هست؛ جایی که خواننده علاقه‌مند وجود دارد، اما کتاب کم است.»/998/د102/ق 

منبع: باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران

ارسال نظرات