۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۳۱۹۱۷۶

تأکید بر توسعه ارتباط فرهنگی بین ایران و عمان در نمایشگاه کتاب مسقط

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاع‌رسانی عمان با حضور در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسقط، خواستار توسعه ارتباط فرهنگی بین ایران و عمان از طریق نمایشگاه کتاب شد.
«عبدالمنعم الحسني» وزير اطلاع‌رساني عمان در غرفه مؤسسه نمايشگاه‌هاي فرهنگي ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «عبدالمنعم الحسنی» وزیر اطلاع‌رسانی عمان با حضور در غرفه مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران که به‌ نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران در بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسقط شرکت کرده است، از حضور این مؤسسه برای دومین‌بار در این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد.

 

وی همچنین از میزبانی سال گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نمایشگاه کتاب مسقط که به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده بود تشکر کرد. «عبدالمنعم الحسنی» ابراز امیدواری کرد ارتباط فرهنگی دو کشور به ویژه از طریق نمایشگاه کتاب توسعه یابد. وی همچنین جایگاه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را ارزشمند ارزیابی کرد.

 

در بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مسقط 650 ناشر بیش از 250 هزار عنوان کتاب را به نمایش گذاشته‌اند.

 

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران، با توجه به اشتراکات و رشد جریان تبادل فرهنگی میان دو ملت در سه دهه قبل می‌کوشد با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ادبی در دومین دوره از حضور خود در این نمایشگاه موجبات ارتقاء سطح روابط نویسندگان و ناشران دو کشور را فراهم آورد.

 

از برنامه‌های ایران در این دوره از نمایشگاه می‌توان به معرفی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، دعوت از ناشران برای حضور در این نمایشگاه، عرضه و نمایش بیش از 400 عنوان کتاب در موضوع‌های ادبیات، هنر، ایران‌شناسی، کودک و نوجوان و ... به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی و معرفی وضعیت نشر کشورمان در قالب یک کتاب به زبان عربی مشتمل بر آمار نشر در ایران، مراجع نشر، معرفی ناشران فعال، مؤسسه‌ها، انجمن و آژانس‌های ادبی مرتبط با نشر اشاره کرد.

 

مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این نمایشگاه، مذاکره برای فروش رایت کتاب‌های عرضه شده در غرفه ایران را در دستور کار خود قرار داده است که از آن میان می‌توان به کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

 

بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب عمان از 5 تا 15 اسفندماه به مدت 11 روز در مسقط برگزار خواهد شد./907/د102/ق 

منبع: روابط عمومی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران

ارسال نظرات