۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۳۱۸۶۹۰

انتقاد عفو بین الملل از بی توجهی دولت هند به خشونت علیه مسلمانان

خبرگزاری رسا ـ سازمان عفو بین الملل در گزارش سالانه خود از بی توجهی دولت هند در جلوگیری از خشونت‎های فرقه ای علیه مسلمانان این کشور انتقاد کرد.
سازمان هاي افراطي هندو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، درگزارش سالانه عفو بین الملل که روز پنجشنبه در رسانه های هند منتشر شده آمده است: افزایش خشونت های فرقه ای در هند باعث نگرانی این سازمان شده است.


در بخش دیگری از این گزارش اضافه شده است: دولت هند توجه لازم برای جلوگیری از خشونت فرقه ای علیه مسلمانان انجام نداده است.


در بخش دیگری از گزارش سازمان عفو بین الملل آمده است: بیشترین اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان از سوی هندوهای افراطی صورت گرفته است.


این گزارش می افزاید:خشونت های فرقه ای علیه اقلیت ها در هند به دلیل اظهارات تند و خشونت آمیز نمایندگان حزب حاکم هند «بهارتیا جاناتا» افزایش یافته است.


دربخش دیگری از این گزارش با اشاره به هدف قراردادن جامعه مدنی هند از سوی احزاب تندرو هندو اضافه شده است این اقدام باعث زیر سوال رفتن سیاست های دهلی نو شده است.


از زمان روی کار آمدن دولت مودی ،هندوهای افراطی بارها مسلمانان را به اتهام های مختلف از قبیل نگهداری و مصرف گوشت گاو مورد حمله قرار داده اند.


چندی پیش سازمان های تندرو هندو مانند «شیوسنا» و« آر.اس.اس» به بهانه های مختلف از جمله اهانت به گاو که در برخی از فرقه های هندو مقدس است حملات خود را علیه مسلمانان افزایش داده اند.


جامعه مسلمانان هند بارها در مورد پیامدهای این گونه اقدامات افراطی به «نارندرا مودی» هشدار داده و از وی خواسته اند که گروه های تندرو افراطی هندو را کنترل کند.


هندوهای افراطی بر خلاف رویکرد جامعه هند، به دنبال ایجاد جامعه ای هندو است و در افراطی ترین شکل آن به هیچ عنوان حقوق شهروندی برای اقلیتهای این کشور قایل نیستند.


براساس آمار رسمی حدود 14 درصد از جمعیت یک میلیارد و 250 میلیون نفری هند را مسلمانان تشکیل می دهند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات