۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۳۱۸۵۰۳
در جدیدترین شماره ماهنامه شمیم یاس می‌خوانیم؛

مجلس خبرگان از نگاه امام خمینی

خبرگزاری رسا ـ یک‌صد و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه شمیم یاس از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شده است.
يک‌صد و پنجاه و ششمين شماره   شميم ياس

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یک‌صد و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شمیم یاس به مدیرمسؤولی مصطفی رنجبر شیرازی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران چاپ و روانه بازار شده است.

  

در این شماره می‌خوانیم: «پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی»، «آوای دل»، «مجلس خبرگان از نگاه امام خمینی رحمة الله علیه»، «تربیت و تبلیغ مدار رسالت حوزه»، «نیلوفر قیام»، «سقوط کاخ سفید»، «انگش مکیدن کودک»، «مسکن در سبک زندگی اسلامی»، «نمایش ثروت، بیماری فراگیر دنیای مدرن»، «بررسی واحد زمانی ماه از منظر گاه‌شماری و قران کریم»، «توصیه‌های پدرانه»، «مدرک برای طلبه؛ کاه یا گندم؟!»، «اخبار مرکز»، «خواندنی» و «زنانه».

 

در بخشی از این ماهنامه با عنوان «مجلس خبرگان از نگاه امام خمینی رحمة الله علیه» آمده است: «مجلس خبرگان یکی از نهادها عالی است دکه در قانون اساسی جمهوری ایران پیش‌بینی شده و سه وظیفه مهم شناسایی، انتخاب و نظارت بر رهبری را عهده‌دار می‌باشد. اعضای این نهاد عالمانی متعهدند ک از سوی مردم برگزیده شوند. به همان اندازه که رهبری در نظام اسلامی جایگاهی رفیع و بلند دارد مجلس خبرگان نیز، که وظیفه‌اش در ارتباط با رهبری است، مهم و ارزشمند است.

 

امام خمینی رحمة الله علیه به عنوان معمار و بانی انقلاب اسلامی از سل‌های نخستین شکل‌گیری این نهار، به تبیین جایگاه این مجلس و تشویق و ترغیب مردم به انتخاب خبرگان پرداخت و نیز خبرگان منتخب مردم را به در دقت در انجام وظیفه توصیه کرد. در اینجا گزیده‌ای از سخنان امام در پنج محور «جایگاه مجلس خبرگان»، «شرکت مردم در انتخابات»، «دقت در افراد شایسته»، «خبرگان انتخاب رهبر» و «خبرگان و سلوک فردی و اجتماعی» عرضه می‌شود.

 

جایگاه مجلس خبرگان

امام در قسمتی از پیامی در انتخاب گشایش اولین دوره مجلس خبرگان ارسال داشتند، فرمودند:‌ » و اکنون شما ای فقهای شورای خبرگان و ای برگزیدگان ملت ستم دیده در طول ستم دیده در طول تاریخ شاهنشاهی و ستم‌شاهی، مسؤولیت‌ها است و آغاز به کاری کردید که سرنوشت اسلام و ملت رنج دیده و شهید داده و داغ در گوران است».

 

دقت در انتخاب افراد شایسته

امام در وصیت‌نامه در دو جا مردم سفارش می‌کنند که درانتخاب خبرگان دقت به خرج دهند و شایسته‌ها بار بگزیند: «مثلاً در انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر توجه کنند که اگر مسامحه نمایند و خبرگان را روی موازین شرعیه و قانون؛ انتخاب نکنند چه بسا که خساراتی به اسلام کشور وارد شود جبران‌پذیر نباشد.»

 

یک‌صد و پنجاه و ششمی شماره ماهنامه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی شمیم یاس به مدیرمسؤولی مصطفی رنجبر شیرازی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در 62 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر شده است./998/ن602/ق

ارسال نظرات