۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۳۱۸۱۴۹
مفتی مصر:

واقعیت تروریسم را به سه زبان به غربی‎ها بازگو می‎کنیم

خبرگزاری رسا ـ مفتی مصر اظهار داشت که دارالافتای این کشور، واقعیت تروریسم را به سه زبان فرانسوی، آلمانی و انگلیسی به غربی‎ها معرفی می‎کند.
مفتي مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ شوقی علام، مفتی مصر در همایش بین المللی مبارزه جوانان با تروریسم و تندروی که با حضور نمایندگان 25 کشور در مصر آغاز به کار کرد، فرهنگ زندگی را فرهنگ اسلام توصیف کرد و گفت: ادیان برای تحقق مصالح انسان و عبادت و تزکیه نفس و بازسازی جامعه آمده اند، اسلام خواهان حیات است نه مرگ.

 

وی افزود: تروریستم در حال تنوع و پیشرفت است و حد و مرزی ندارد بلکه همه انسان ها و حتی حیوانات را در معرض خطر قرار می دهد. باید به عمق این مساله پی برد تا تروریسم را به شیوه علمی حل کنیم.

 

علام هدف از برگزاری این همایش را رساندن این پیام دانست که جوانان جزئی مهم از حل این مشکل به شمار آمده و مصر نیز همواره نسبت به پدیده تروریسم هشدار می دهد.

 

مفتی مصر تصریح کرد: تکنولوژی نوین نقش بسیار مهمی دارد بنابراین مرکز رصد فتواهای تکفیری را تأسیس و صفحاتی در فیسبوک راه اندازه کرده است و بر اساس آن به  زبان های انگلیسی و فرانسوی و آلمانی به غربی ها می گوییم که تروریسمی که در کشورهای اسلامی وجود دارد، جزئی از اسلام نیست./980/ب903/د

ارسال نظرات