۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۸۰۷۰

تدوین پیش‌نویس ستاد مدیریت بحران در شهر آفتاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب تهران از برگزاری دومین جلسه ستاد مدیریت بحران و تدوین پیش‌نویس ستاد مدیریت بحران در شهر آفتاب خبر داد.
نمايشگاه کتاب تهران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین صفری،‌ مدیر اجرایی کمیته رفاهی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برگزاری دومین جلسه ستاد مدیریت بحران در مجموعه شهر آفتاب خبر داد و اظهار کرد: پس از برگزاری نخستین جلسه و بازدید میدانی مدیران، با هدف ایجاد محیطی امن برای بازدیدکنندگان و مخاطبان، هر کدام از دستگاه‌ها پیشنهادهای خود را به‌منظور برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه مطرح کردند.

 

 وی افزود: ستاد اجرایی نمایشگاه نیز با توجه به تجربیات چندساله نقاط حساس و پُر ازدحام شهر آفتاب را در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب شناسایی کرد و در این جلسه پیشنهادهایی در رابطه با این موضوع ارائه داد.

 

 صفری از طرح پیش‌نویس برای تشکیل ستاد بحران در شهر آفتاب خبر داد و گفت: با توجه به نخستین بهره‌برداری از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، تدوین پیش‌نویس دستورالعمل تشکیل ستاد مدیریت بحران در مجموعه شهر آفتاب در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مطرح شد.

 

 وی ادامه داد: این دستورالعمل به بخش‌های مختلف اعم از نیروی انتظامی تهران بزرگ، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، سازمان هلال احمر، مرکز اورژانس تهران، معاونت حمل‌ونقل ترافیک، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان تهران، شرکت توزیع برق شهری، شرکت آب و فاضلاب و دستگاه‌های دیگر تقسیم می‌شود. همچنین از نهادهای حاضر درخواست شد تا برخی از اقدام‌های لازم را تا پایان اسفندماه سال جاری انجام دهند.

 

 مدیر کمیته اجرایی و رفاهی با اشاره به دغدغه‌های ناشران مبنی بر حضور بازدیدکنندگان و راه‌های ارتباطی به نمایشگاه نیز گفت: شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و اقدام‌هایی را نیز در جهت بهبود وضعیت انجام داده است. همچنین سازمان حمل و نقل و ترافیک کارگروه ویژه‌ای را مبنی بر این موضوع تشکیل داده و موضوع‌هایی مانند افزایش ظرفیت حمل‌ونقل عمومی، ایجاد پایانه‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، افزایش ظرفیت مسافرگیری مترو تهران در ایام برگزاری نمایشگاه، ایجاد مسیرهای دسترسی و ورودی‌های بیشتر به شهر آفتاب را در دستور کار خود قرار داده است./998/د102/ق

منبع: ستاد خبری بیست‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

ارسال نظرات