۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۳۱۷۸۴۵

شمارگان «دختر شینا» به 200 هزار نسخه رسید

خبرگزاری رسا ـ دبیر اجرایی این دوره از مسابقه «کتاب و زندگی» گفت: سومین دوره هم با محوریت کتاب «دختر شینا» برگزار شده که شمارگان آن هم نزدیک به 200 هزار نسخه است، ما در این دوره 15 هزار نسخه‌ای کتاب «دختر شینا» را منتشر کردیم که امروز همه این کتاب‌ها به فروش رفته است.
سيد عارف علوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عارف علوی، دبیر اجرایی این دوره از مسابقه «کتاب و زندگی» در آیین پایانی سومین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «دختر شینا؛ خاطرات قدم‌خیر محمدی کنعان، همسر سردار شهید حاج ستار ابراهیمی» با اشاره به دوره‌های برگزار شده این مسابقه‌ها، اظهار کرد: سومین دوره هم با محوریت کتاب «دختر شینا» برگزار شده که شمارگان آن هم نزدیک به 200 هزار نسخه است. ما در این دوره 15 هزار نسخه‌ای کتاب «دختر شینا» را منتشر کردیم که امروز همه این کتاب‌ها به فروش رفته است. در این دوره بیش از 35 هزار نفر شرکت‌کننده داشتیم و از این تعداد 30749 نفر به مرحله قرعه‌کشی راه یافتند و برگزیدگان از میان این نفرات انتخاب شده‌اند.

 

به گفته وی مسابقات «کتاب و زندگی» اهدافی چون ترویج کتابخوانی و بالابردن سرانه کتاب در سال، دسترسی آسان به کتاب از طریق ساماندهی فروشگاه‌ها، تقویت شبکه حرفه‌ای توزیع کتاب به‌ویژه شبکه‌های توزیع جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، ایجاد شمارگان میلیونی برای کتاب‌های ارزشمند تولیده شده در کشور، خودگردان کردن مسابقه کتابخوانی و استفاده از ظرفیت‌های مناسب در محافل مذهبی و ادبی برای اطلاع‌رسانی در زمینه کتابخوانی را دنبال می‌کند.

 

دبیر اجرایی این دوره از مسابقه «کتاب و زندگی» ادامه داد: این سه دوره برگزاری مسابقه «کتاب و زندگی» سه آزمون برای ما بود تا ثابت کند که اگر یک کتاب ارزشمند به خوبی معرفی شود و امکان تهیه آن برای مخاطبان تسهیل شود، فروش خوبی خواهد داشت و میزان کتابخوانی افزایش خواهد یافت. این سه دوره مسابقه به خوبی این را اثبات کرد./998/د102/ق 

منبع: حوزه هنری

ارسال نظرات