۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۳۱۷۶۸۵
رییس مؤسسه شرق اندیشه مطرح کرد:

نیازهای فراوان قرآنی در منطقه آمریکای لاتین

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه شرق اندیشه با اشاره به نیازهای فراوان قرآنی در منطقه آمریکای لاتین، گفت: بیشترین درخواست‌ها از ما در نمایشگاه‌های کتاب کشورهای امریکای لاتین، قرآن کریم و تفسیرهای قرآن کریم است.
حجت الاسلام محسن رباني

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن ربانی، رییس مؤسسه شرق اندیشه، امروز، در مراسم تجلیل از مترجم قرآن کریم به زبان روسی و رونمایی از کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی، با بیان این که در کشورهای اروپایی برنامه‌های قرآنی مختلفی برگزار می‌شود، گفت: در اعزام مبلغان به کشورهای آمریکای جنوبی از سوی جامعة المصطفی العالمیه صلی الله علیه و آله و سلم سعی می‌شود، قاری قرآن باشند.

 

حجت‌الاسلام ربانی بیان کرد: مرکز تخصصی آموزش قرآن در آمریکای لاتین مشغول به فعالیت است و برنامه های مختلفی همچون روخوانی و روانخوانی در این منطقه انجام میشود.

 

رییس مؤسسه شرق اندیشه ابراز کرد: 20 قرآن به زبان اسپانیولی ترجمه شده که 2 ترجمه از سوی پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام انجام شده است.

 

حجت‌الاسلام ربانی عنوان کرد: ترجمه دیگر اکنون در مؤسسه شرق اندیشه در دست تدوین است که تا سوره یونس پیش رفته است.

 

وی با اشاره به نیازهای فراوان قرآنی در منطقه امریکای لاتین، ابراز داشت: بیشترین درخواست‌ها از ما در نمایشگاه‌های کتاب کشورهای آمریکای لاتین، قرآن کریم و تفسیرهای قرآن کریم است.

 

رییس مؤسسه شرق اندیشه بیان کرد: در این زمان به دنبال چاپ و توزیع مناسب قرآن کریم در آمریکای لاتین هستیم که با استقبال زیادی در این منطقه روبه‌رو شده است.

 

حجت‌الاسلام ربانی با اشاره به فعالیت‌های مناسبی که تاکنون در کشورهای آمریکای لاتین انجام شده است، تألیف کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی را گام مهمی برای پیشبرد این اقدمات دانست./998/پ202/ق

ارسال نظرات