۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۶۳۵

مراسم رونمایی از ترجمه قرآن کریم به زبان روسی و کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از مترجم قرآن کریم به زبان روسی و رونمایی از کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی در جامعة المصطفی العالمیه صلی الله علیه و آله و سلم برگزار شد.
مراسم رونمايي از ترجمه قرآن کريم به زبان روسي و  کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانيولي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از مترجم قرآن کریم به زبان روسی و رونمایی از کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی، امروز در سالن جلسات سازمان مرکزی جامعة المصطفی العالمیه صلی الله علیه و آله و سلم برگزار شد.

 

در این مراسم نظام زینال‌اف، مترجم قرآن کریم به زبان روسی، حجت‌الاسلام فلاح، مؤلف کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی، حجت‌الاسلام نقدی، مدیر مرکز ترجمان وحی، حجت‌الاسلام شاکری، معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، اسدی، مدیرکل اداره قرآن و حدیث جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و جمعی از طلاب و پژوهشگران حضور داشتند.

 

حجت الاسلام شاکری در این جلسه گفت: ترجمه قرآن کریم به زبان روسی به قلم نظام زینال اف است که همراه با توضیحات تفسیری کوتاهی ارائه شده، و این ترجمه گام بزرگی در عرصه‌های نشر بین المللی محسوب می‌شود.

 

معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بیان کرد: جامعة المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، در کنار تأسیس مراکز آموزشی در کشورهای مختلف، مجوز راه‌اندازی دارالقرآن‌ها را نیز اخذ کرده است تا مخاطبان به زبان‌ها مختلف از آموزه‌های قرآنی بهره‌مند شوند.

 

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام نقدی، ابراز کرد: مرکز ترجمان وحی با همکاری دانش‌پژوهان المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم، در سال گذشته ترجمه ژاپنی و امسال نیز ترجمه روسی قرآن کریم را منتشر کرده است و هر دو عنوان کتاب برتر سال حوزه انتخاب شدند.

 

وی به جمع‌آوری تمام منابع مورد نیاز برای ترجمه قرآن در مرکز ترجمان، اشاره کرد و از دانش‌پژوهان برای همکاری در جهت ترجمه قرآن کریم به زبان‌های مختلف دعوت به عمل آورد.

 

گفتنی است در ادامه این جلسه زینال اف، مترجم قرآن کریم به زبان روسی، به ارائه توضیحاتی درباره این ترجمه پرداخت و عنوان داشت: این ترجمه از چند ویژگی بهره‌مند است از نخستین ترجمه قرآن کریم از منظر مکتب اهل بیت علیهم السلام به زبان روسی به شمار می‌آید.

 

وی با اشاره به مراجعه به ترجمه‌های قرآن کریم ابراز کرد: در ترجمه قرآن به زبان روسی از ترجمه‌های فارسی به ویژه ترجمه‌هایی همچون ترجمه حضرت آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله مشکینی، مجتبوی و فولادوند، استفاده شده است و همچنین تفسیرهای نور الایمان، تفسیر المیزان و تفسیر نمونه بهره برده شده است.

 

بر اساس این گزارش، در بخش دیگر این مراسم که به رونمایی از کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی اختصاص داشت.

 

حجت‌الاسلام ربانی در ادامه این مراسم بیان کرد: از بین ترجمه‌های قرآن کریم به زبان اسپانیولی، دو ترجمه از سوی مذهب شیعه تألیف شده است و ترجمه دیگری نیز اکنون در حال تدوین است و تا ترجمه سوره یونس نگاشته شده است.

 

وی با اشاره به نیازهای فراوان قرآنی در منطقه امریکای لاتین، ابراز داشت: بیشترین درخواست‌ها در نمایشگاه‌های کتاب کشورهای امریکای لاتین، قرآن کریم و ترجمه و تفسیر آن است؛ اکنون نیز به دنبال چاپ و توزیع قرآن کریم با ترجمه زبان‌های مختلف هستیم که با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شده است.

 

در ادامه، حجت‌الاسلام فلاح، مؤلف کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی، به ارائه توضیحاتی درباره روند تألیف و ویژگی‌های این کتاب پرداخت و گفت: این کتاب نخستین کتاب آموزش قرآن به زبان اسپانیایی بوده که تألیف شده است.

 

وی بیان کرد: این کتاب در ابتدا به صورت جزوه تألیف شد و قبل از چاپ 9 دوره تدریس و 10 دوره ویرایش شده است.

 

گفتنی است، پس از تقدیر از مترجم قرآن کریم به زبان روسی و رونمایی از کتاب آموزش قرائت قرآن به زبان اسپانیولی، نرم افراز این کتاب با حضور نویسندگان و نمایندگان جامعه المصطفی صلی الله علیه و آله و سلم و نشر اندیشه شرق رونمایی شد./998/پ203/ق

ارسال نظرات