۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۱۷۱۹۰
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

تداوم و اقتدار انقلاب وابسته به حضور مردم در صحنه است/ در قالب تعامل نباید استکبار ستیزی فراموش شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نظام جمهوری اسلامی مولود سرمایه گذاری مردم است، گفت: همان گونه که به وجود آمدن انقلاب بر اساس گزینش و خواست مردم بوده، تداوم انقلاب نیز همین گونه است.
حجت الاسلام والمسلمين محمود عبداللهي

حجت الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی نظامی که در 22 بهمن 57 با عنایت الهی و مدیریت امام خمینی(ره) به وجود آمد و در قانون اساسی تعریف شده است.


وی افزود: جمهوری اسلامی نظامی بر مبنای، توحید، امامت، وحی بوده که امور کشور از طریق انتخابات و اتکای به آرای عمومی اداره می شود؛ بنابراین جلوه جمهوریت اسلام در همین انتخابات است، در سال های نخست انقلاب چندین انتخابات برگزار شد از این رو مظهر مهم جمهوریت انتخابات است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که نظام جمهوری اسلامی مولود سرمایه گذاری مردم است، اظهار داشت: همانگونه که به وجود آمدن انقلاب بر اساس گزینش و خواست مردم بوده، تداوم انقلاب نیز همین گونه است، تداوم و اقتدار انقلاب وابسته به حضور مردم در صحنه است.


وی ادامه داد: هرچه حضور مردم در صحنه بیشتر باشد اقتدار، عزت، مردم سالاری دینی و حاکمیت نظام تقویت می شود، خود حضور اکثریت مردم موضوعیت دارد؛ از این رو است که مرحوم امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بسیار براین مسأله تأکید دارند.


حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این که حضور در انتخابات وظیفه ای ملی و دینی است، ابراز داشت: انتخابات مظهر احساس مسؤولیت به اصل نظام است، کسی که در انتخابات حضور پیدا می کند نشان می دهد که نسبت به نظام و اقتدار آن احساس مسؤولیت دارد و ارتقای ملت را می خواهد.


وی عنوان کرد: همانگونه که حضور حداکثری در 22 بهمن پیام های گوناگونی دارد این حضور پرشور و حداکثری در انتخابات نیز پیام های مختلفی می تواند داشته باشد، این حضور پشتوانه ای برای نظام بوده و برای مسؤولان نیز پیامی دارد که احساس مسؤولیت بیشتری داشته باشند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این شرایط حساس حضور حداکثری مردم این برای خارجی ها و کسانی که همه تلاش خود را برای تضعیف نظام می کنند نیز پیام هایی دارد؛ افزون بر حضور حداکثری انتخاب اصلح نیز مسؤولیتی دیگر بر عهده مردم است.


وی اضافه کرد: همه کاندیداهایی که تأیید شدند حضورشان در انتخابات قانونی است اما همانطور که همه پزشکانی که از سوی نظام پزشکی تأیید شدند قانونی هستند ولی مردم تحقیق کرده تا پزشک بهتر را انتخاب کنند، در انتخابات نیز باید به افراد اصل رأی دهند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید به شاخص ها و معیارهای حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای انتخاب اصلح توجه شود، گفت: شعور و شعار باید مخلوط شود، یکی از شاخص ها اهتمام به حاکمیت اسلام، ارزش های اسلامی و ارزش های دینی است.


وی افزود: از دیگر معیارها اقتدارگرایی و استکبار ستیزی است، در قالب تعامل با دول نباید مسأله استکبار ستیزی و دشمن شناسی فراموش شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات