۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۳۱۶۸۷۸

نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه هنرمندان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه هنرمندان را برگزار می‌کند.
نشست کتابخوان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین نشست «کتاب‌خوان» ویژه هنرمندان پیشکسوت، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری مؤسسه هنرمندان پیشکسوت، روز یکشنبه دوم اسفند با حضور هنرمندان سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات امنای کتابخانه‌های عمومی کشور و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار می‌شود.

 

سلسله نشست‌های «کتاب‌خوان» با ابتکار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کار خود را از روز بیست و هفتم خرداد 1394 آغاز کرد. این نشست‌ها به منظور اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می‌شود و در آن کتابداران، نویسندگان، فعالان فرهنگی، اهالی رسانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و همه علاقه‌مندان به کتابخوانی، به معرفی کتاب‌های موردنظر می‌پردازند.

 

در این نشست‌ها، افراد شرکت‌کننده تجربیات مطالعاتی خود را برای استفاده سایر علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک می‌گذارند.

 

تاکنون 916 نشست کتاب‌خوان در سطوح ملی، استانی، شهرستانی، ویژه (نابینایان، کودکان با نیاز خاص، طلاب، دانشگاهی، زندانیان، فعالان مساجد، دانشجویان) و مدرسه‌ای در سراسر کشور برگزار شده است. همچنین دو نشست ویژه اصحاب رسانه و یک نشست نیز با حضور 6 تن از اعضای هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی بزرگ کشور (مکتب) برگزار شده است./998/د102/ق

منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

ارسال نظرات