۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۱۶۸۱۱
آیت الله علوی گرگانی:

طلاب رسالت خود را به احسن وجه انجام دهند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که وظیفه اصلی طلاب درس خواند و تبلیغ است، گفت: اگر طلاب درس را جدی نگیرند و از روی سهل انگاری درس را تعطیل کنند گرفتن شهریه جایز نیست و درآمدشان پاک نخواهد بود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید حوزه علمیه  قم، با اشاره به آیه 50 سوره مؤمنون اظهار داشت: این آیه هشداری است برای اهل علم و تبلیغ و با این که در ظاهر روی سخن به پیامبران است ولی منظور طلبه‌ها و مبلغین هستند.


وی با بیان یاین که در برخی آیات قرآن روی سخن به پیامبر(ص) است ولی هدف دیگران هستند، افزود: از سید ابن طاووس خواستند که رساله بنویسید و ایشان فرمود یک آیه در قرآن هست که مرا از نوشتن رساله باز داشت و ان آیه‌ای است که خطاب به پیامبر(ص) می‌گوید ای پیامبر اگر حرفی را به ما نسبت دهی که ما نگفته باشیم رگ حیاتت را قطع می‌کنیم و معلوم می‌شود که مراد از این آیه پیامبر(ص) نیست بلکه به در گفته تا دیوار بشنود.


حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: این که پیامبر را مورد خطاب قرار داده اند به خاطر این است که مردم عادی بیشتر بترسند؛ و این جا می بینیم که خدا مخاطب را پیامبران قرار داده است ولی من و شما باید یاد بگیریم که مواظب باشیم از مشتبهات بپرهیزیم و مواظب درآمد خو باشیم که از کجا به دست می‌آید.


وی با بیان این که یک عالم دینی باید از مشتبهات هم بپرهیزد، ابراز داشت: مرحوم آیت الله بروجردی به خاطر این که یک ماه در قم درس خوانده نشد فرمودند من شهریه نمی‌دهم زیرا اکثر ایام ماه را درس نخواندید و من چگونه مال امام زمان(عج) را بدهم و با وساطت آیت الله گلپایگانی به این شرط که در ماه آینده جبران کنند شهریه را به طلاب دادند.


استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که درآمد انسان باید حلال باشد، اظهار داشت: نمی‌شود کسی بگوید بنده بیحال بودم و درس  را تعطیل کند؛ خود بنده در حالی که 42 درجه تب داشتم درس را تعطیل نکردم؛ باید در زندگی مواظب رسالت خود باشید که به احسن وجه آن را انجام دهید  زیرا این غذای پاک است که موجب عمل صالح می شود و خداوند در ادامه آیه می فرماید من به هر چه انجام میدهید آگاهم.


وی با اشاره به این که آیت الله بروجردی چند روز قبل از وفات خود بسیار گریان بودند، خاطرنشان کرد: آیت الله خوانساری که به دیدار ایشان رفته بودند از ایشان سؤال کردند که چرا گریه می کنید فرمودند به خاطر این که دست خالی از دنیا می‌روم و در مقابل خواست خدا چیزی برای عرضه ندارم؛ اگر خدا و فضل و کرم خدا نباشد ما با اعمال خود به جایی نخواهیم رسید./843/پ202

ارسال نظرات