۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۷۵۴
استاد حوزه علمیه قم:

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب عزت کشور می شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دانش زاده مومن با بیان این که مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سبب عزت کشور می شود و نظام را در برابر توطئه دشمنان بیمه می کند، گفت: دنیا نسبت به انتخاباتی که در ایران اسلامی برگزار می شود حساس است و میزان مشارکت و نحوه انتخاب برای آنان دارای اهمیت است.
حجت الاسلام احمد دانش زاده مومن، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام احمد دانش زاده مومن، استاد حوزه علمیه، دراستان مرکزی عصر امروز یکشنبه 25بهمن در برنامه معرفی نامزدها از شبکه سیمای استان مرکزی، با بیان این که مشارکت بالای مردم در انتخابات موجب عزت کشور می شود و نظام را در برابر توطئه دشمنان بیمه می کند، گفت: دنیا نسبت به انتخاباتی که در ایران اسلامی برگزار می شود حساس است و میزان مشارکت و نحوه انتخاب برای آنان دارای اهمیت است.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: دشمنان به ویژه شیطان بزرگ یعنی آمریکا، نگاه خود را به حضور مردم معطوف کرده و در هر لحظه در انتظار کم رنگ شدن مشارکت مردم انقلابی است، در حالی که مردم ولایت مدار در موارد مختلف با حضور خود نقشه آنان را خنثی کرده اند.

 

حجت الاسلام دانش زاده مومن با تشریح توطئه های دشمنان خاطرنشان کرد: اهمیت انتخابات خبرگان بر همه آشکار است زیرا اگر ولایت فقیه در جامعه نباشد، مشکلات بزرگتری از یمن، سوریه، لبنان و بحرین به وجود می آید.

 

وی با بیان جلوه های مختلف حضور مردم، گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات پیش رو خلاصه نمی شود بلکه ملت فهم ایران اسلامی مشارکت خود را در روزجهانی قدس، یوم الله 22 بهمن و راهپیمایی اربعین حسینی نیز نشان دادند و این حضور همواره انعکاس خوبی در جهان داشته است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه، حکومت یک اصل پذیرفته شده در جوامع بشری است و انسان موجودی اجتماعی است، افزود: برقرای حکومت آثاری دارد و قانون بنیاد حیات جمعی انسان است.

 

نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دراستان مرکزی اظهار کرد: در آثار عالمان اسلامی و غیراسلامی بر ضرورت تشکیل حکومت تاکید شده است و امام خمینی(ره) اولین فقیهی است که در عصرغیبت توانست حکومت اسلامی را تشکیل دهد.

 

وی گفت: بر اساس دیدگاه امام راحل دین در همه مسایل برنامه دارد و اداره جامعه از گهوار تا گور است و محدود به تئوری و سینه عالمان نمی شود و حتی فقه توان حل مشکلات سیاسی و اجتماعی در جوامع غیراسلامی را دارد.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: در زمان غیبت ولی عصر(عج) وظیفه رهبری جامعه برعهده فقیه جامع الشرایط نهاده شده و در اصل 110 قانون اساسی وظایف و اختیارات رهبر شامل تعیین سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام، فرمان همه پرسی، ‏فرماندهی کل نیروهای مسلح، اعلان جنگ و صلح و بسیج نیروها، نصب و عزل و قبول استعفا فقهای شورای نگهبان، عالی ترین مقام قوه قضائیه، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ،رییس ستاد مشترک، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرماندهان عالی نیروهای نظامی و انتظامی عنوان شده است.

 

وی اضافه کرد: حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه، حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام، امضای حکم رییس جمهور پس ازانتخاب مردم، عزل رییس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم دیوان عالی کشور به تخلف وی از وظایف قانونی، عفو یا تخفیف مجازات محکومان در حدود موازین اسلامی پس از پیشنهاد رییس قوه قضائیه از دیگر وظایف و اختیارات رهبری است.

 

حجت الاسلام دانش زاده مومن بیان کرد: در اصل 111 قانون اساسی به این نکته اشاره شده است که در صورت نیاز به رهبری، خبرگان موظف است در اسرع وقت نسبت به معرفی رهبر اقدام کنند، همانطور که با رحلت حضرت امام (ره) خبرگان در زمان کوتاه به وظیفه خود عمل کرد و یکی از فرزندان معنوی آن حضرت را برای رهبری برگزید.

 

شایان ذکر است، حجت الاسلام دانش زاده مومن متولد 1348 در قم است و تحصیلات خود را در تویسرکان محل تبعید پدرش انجام داد و 10 سال است که در حوزه علمیه قم مشغول تدریس سطح عالیه می باشد و در مجمع مشورت فقی شورای نگهبان فعالیت دارد.

 

گفتنی است، پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند ماه جاری در کشور برگزار می شود./842/203/ب3

 

ارسال نظرات