۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۳۱۶۷۴۱

فراخوان مقاله شناسه درباره «خواندن»

خبرگزاری رسا ـ شماره نهم نشریه شناسه با همکاری نهاد کتابخانه‌‎های عمومی کشور با محوریت موضوعی «خواندن» فراخوان مقاله داد.
نهاد کتابخانه‌‎هاي عمومي کشور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شماره نهم نشریه شناسه با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با محوریت موضوعی «خواندن» فراخوان مقاله داد.

 

علاقه‌مندان می‌توانند مطالب خود را در قالب مقاله، ترجمه، خاطره، طنز، گزارش و خبر برای انتشار در این شماره تا 5 اردیبهشت 1395 و در محورهای موضوعی زیر به پست الکترونیکی نشریه شناسه به نشانی shenaseh.kilisa@gmail.com ارسال کنند.

 

همچنین،‌ برای این ویژه‌ نامه (خواندن) جایزه ‌ای ویژه در سه بخش: 1. متن (200 کلمه ‌ای) ؛ ‌2. تصویر؛ ‌3. فیلم (100 ثانیه ‌ای) برتر در زمینه «ترویج خواندن» اهدا خواهد شد.

  

 محورهای موضوعی شماره نهم نشریه شناسه عبارت است از:

 خواندن و نقش آن در زندگی؛  خواندن و تفکر (انتقادی، تحلیلی، خلاقانه و فلسفی)؛ خواندن و اجتماع پذیری بزرگسالان و کودکان؛  خواندن و نقش آن در شکاف اطلاعاتی و نیل به جامعه اطلاعاتی؛ تأثیرات خواندن (قوای ذهنی و خودشکوفایی، تأثیرات روان ‌شناختی، پیشرفت تحصیلی)؛ نقش نهادهای اجتماعی و آموزشی (کتابخانه و مدرسه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) در ترویج خواندن؛  مهارت‌ های خواندن؛ خواندن و کودک و نوجوان؛ خواندن و لذت و سرگرمی؛ خواندن هدفمند و روش ‌های صحیح مطالعه؛  نقش خدمات نهاد در گسترش فرهنگ خواندن؛  تقابل خواندن سنتی و مدرن؛ خواندن و سواد اطلاعاتی؛  موانع خواندن و آسیب ‌شناسی خواندن.

 

گفتنی است، شناسه، فصلنامه ی الکترونیکی است که به ‌صورت موضوعی و زیر نظر کمیته ی انتشارات انجمن کتابداری و اطلاع ‌رسانی ایران (شاخه خراسان) منتشر می ‌شود.

مدیر مسؤول و سردبیر این نشریه دکتر رحمت ‌الله فتاحی، عضو هیئت ‌علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر رضا رجبعلی بگلو عضو هیئت‌ علمی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران هستند./998/د102/ق 

منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی  

ارسال نظرات