۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۳۱۶۶۰۴

ماهنامه سلام بچه‌ها در پله سیصد و یازدهم

خبرگزاری رسا ـ شماره 311 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.
ماهنامه سلام بچه‌ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیصد و یازدهمین شماره ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه بهمن‌ماه 1394 به مدیرمسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «صفحه خدا»، «سرمقاله/ دلگیر که می‌شوم...»،‌ «مگر این شیعه مظلوم چه می‌گفت»، «قصه‌های قرآن»، «شعر»، «روزی روزگاری ایران»، «در کوچه پس‌کوچه‌های نوجوانی»، «روزهای جهانی» و «ایران را بگردیم».

 

«به فکر حیات‌وحش باشیم»، «داستان»، «جلد ویژه‌نامه» «سرمقاله»، «شعر»، «دهه فجر و روزهای شیرین گذشته»، «داستان »، «گفت‌وگو»،‌ «دیوارهای بلند» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در سرمقالهاین ماهنامه با عنوان دلگیر که می‌شوم... آمده است: «این روزها دلم که می‌گیرد، فقط سراغ یک نفر می‌روم؛ کسی که فهمیده‌ام بهترین و تنهاترین تکیه‌گاه است. کسی که حتی در نیمه‌های شب حرف‌هایم را با گوش جان می‌شنود و اشک‌هایم را به بهای بالایی خریداری می‌کند و نه تنها پیشش کوچک نمی‌شوم، بلکه برایم بزرگ‌ترین پاداش‌ها را در نظر می‌گیرد.

 

این روزها دلگیر که می‌شوم، دست دلم را می‌گیرم و مستقیم سراغ او می‌روم؛ سراغ کسی که برایم گوش شنوا دارد و دست‌هایش آماده گره‌گشایی است؛ سراغ کسی که بی‌توقع به حرف‌هایم گوش می‌دهد و بی‌حساب از دریای رحمتش می‌بخشد.

 

این روزها دلگیر که می‌شوم، درِ خانه او را می‌زنم، نه آدم‌ها. آدم‌ها در را به روی هر کسی نمی‌گشایند؛ آدم‌ها پر از توقع‌اند؛ پر از نیازند؛ حتی بهترین آدم‌ها هم وقتی کاری برای هم انجام می‌دهند، یا پولش را می‌گیرند و یا توقع جبران دارند. آدم‌ها این گونه‌اند؛ چون مخلوق‌اند...

 

من سراغ خالق می‌روم؛ کسی که بخشندگی‌هایش را چرتکه نمی‌اندازد و برایم حساب و کتاب نمی‌کند؛ کسی که بدهکارش نمی‌شوم و دلگیری‌ها، حرف‌ها و رازهایم پیشش محفوظ می‌ماند؛ کسی آبرویم را نمی‌ریزد و همیشه آبرویم را می‌خرد؛ کسی که نمی‌شود، نمی‌توانم و بماند برای بعد توی کارش نیست؛ کسی که تمامی وعده‌هایش راست است... این روزها دلگیر می‌شوم، سراغ خدا می‌روم؛ خدایی که بزرگ‌تر و مهربان‌تر از همه است...».

 

در بخشی دیگری از این ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «آزادی‌‌خواهان»، «رازهای نهج‌البلاغه»، «آگهی»، «جاده بهشت»، «اتاق مشاور»، «این یک نفر»، «آی‌کاب» و «علمی/ چرا مواد غذایی قهوه‌ای می‌شوند» به چشم می‌خورد.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان رازهای نهج‌البلاغه می‌خوانیم: «عباس بن محمود عقّاد، نویسنده مصری می‌نویسد: مسائلی مانند توحید، عدل و ... جز از زبان علی علیه‌السلام بیرون نمی‌آید؛ زیرا دیگران، چنین سخنانی نگفته و نمی‌گویند؛ حتی این مطالب به فکر آنها خطور هم نمی‌کرد. اگر خطور می‌کرد، بیان می‌کردند. همانا این بزرگ‌ترین فضیلت علی علیه‌السلام است».

 

در بخش پایانی ماهنامه سلام بچه‌ها نیز موضوعاتی همچون «چگونه از رفتن به جایی که دوست ندارید، فرار کنید؟»، «داستانک»، «آرزویی که مترسک داشت» و «فرم اشتراک» مورد بررسی قرار گرفته است.

 

شماره 311 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه بهمن‌‌‌ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 60 صفحه به قیمت 3500 تومان چاپ و روانه بازار نشر شد./907/پ202/ق

ارسال نظرات