۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۳۱۶۳۸۶
قالیباف:

نگذاریم انقلاب در حد یک واقعه تاریخی به جوانان معرفی شود

خبرگزاری رسا ـ قالیباف گفت: آزادی، استقلال، اسلامیت و جمهوریت به عنوان ارکان انقلاب اسلامی، ثمره روحیه استکبارستیزی بود بنابراین اگر دشمن این روحیه را از ما بگیرد مطمئنا به اهداف خود دست یافته است.
محمد باقر قاليباف، شهردار تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران شب گذشته در مراسم یادبود شهدای عملیات والفجر 8 در جامعة الحسین(ع)، مردمی بودن را از ویژگی های مهم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حرف انقلاب، حرف حق بود بنابراین بر دل مردم نشست و در واقع انقلاب اسلامی از دل مردم جوشید.


نگذاریم انقلاب در حد یک واقعه تاریخی به جوانان معرفی شود
وی اظهار کرد: نسل ما با انقلاب شکل گرفت و با انقلاب و دفاع مقدس زندگی کرد بنابراین انقلاب از دل ما بیرون رفتنی نیست اما ما مکلفیم باورهای خود از انقلاب را به جوانانی که آن روزها نبودند و انقلاب و دفاع مقدس را از نزدیک لمس نکرده اند، به درستی به آن ها منتقل کنیم در غیر این صورت انان از برکات و آثار انقلاب مطلع نشده و با گذشت زمان انقلاب را در حد یک واقعه تاریخی می بینند.


قالیباف این مسأله را خطری بزرگ برای انقلاب توصیف و تصریح کرد: در همین راستا برخی تحلیل ها تلاش می کنند انقلاب اسلامی را امری جدا از نظام و جمهوری اسلامی نشان دهند که ظلمی بزرگ است.


فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس باید در همه شئونات زندگی ما متجلی باشد
فرمانده لشکر 5 نصر در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر از دفاع مقدس و انقلاب تنها به بیان خاطرات بسنده کنیم، نسل جدید تصور می کند مبارزه مربوط به همان دوران بوده و اکنون تمام شده در حالی که فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس همچون فرهنگ عاشورا که تا ابد در زندگی بشریت جریان دارد، باید در همه شؤونات زندگی ما متجلی باشد.


دشمن درصدد ایجاد تردید نسبت به انقلاب و ارزش ها است
وی در ادامه گفت: دشمن پیش از انقلاب با تطمیع، پس از انقلاب با تهدید که در رأس آن جنگ تحمیلی بود و اکنون با ایجاد تردید نسبت به انقلاب و ارزش های آن با ما مبارزه می کند.


قالیباف افزود: از طریق انواع رسانه و شبکه های القا می کنند که رژیم شاه خوب بود و جنایات رژیم طاغوت و دستاوردهای انقلاب را می پوشانند و در عوض ضعف های نظام را بزرگ جلوه می دهند؛ این خطر بزرگی است که همه دلسوزان انقلاب باید متوجه آن باشند.


آزادی، استقلال، اسلامیت و جمهوریت نظام مرهون روحیه استکبارستیزی است
وی، آزادی، استقلال، اسلامیت و جمهوریت را ثمره و ارکان انقلاب اسلامی خواند و افزود: آن چه این دستاوردها را برای ما به ارمغان آورد، چیزی جز روحیه استکبارستیزی نبود و اگر دشمن این روحیه را از ما بگیرد مطمینا به اهداف خود دست یافته است.


شهردار تهران با انتقاد از عده ای که در روحیه مبارزه مردم، تردید ایجاد کرده و هر مشکلی را منوط به رابطه با آمریکا می دانند، گفت: این رویکرد هم تردید است هم تحریف انقلاب و ارزش ها.


دفاع از مسلمانان و مظلومان در کشورهای منطقه وظیفه دینی و قرآنی ما است
قالیباف با بیان این که امروز این روحیه در دو جبهه کارکرد اساسی دارد، افزود: یک جبهه، خارج کشور است که جمعی از هم وطنان ما طبق وظیفه دینی و قرآنی، به دفاع از مسلمانان در کشورهای منطقه می پردازند که این دفاع شیعه و سنی نمی شناسد و در واقع دفاع از مظلوم و جامعه اسلامی و البته دفاع از امنیت ملی خودمان است زیرا هدف اصلی دشمن، ورود به مرزهای ایران است.


عرصه آسیب های اجتماعی نیز به عنوان بستر حضور دشمن نیازمند مبارزه و مجاهدت است
وی یادآور شد: جبهه دیگر، در داخل کشور است؛ بیکاری، مشکلات معیشتی، مواد مخدر و سایر آسیب های اجتماعی نیز بدون شک بستر حضور و سوء استفاده دشمن است و در این عرصه هم نیازمند مجاهدت و مبارزه هستیم.


این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: اگر از داخل بر اساس ناکارآمدی در اداره جامعه، دچار ضعف شویم روحیه استکبارستیزی نیز تضعیف می شود. از همین رو رهبر معظم انقلاب بر رشد اقتصاد مقاومتی و روحیه کار و تلاش تأکید دارند و آن را شاخه ای از مبارزه با استکبار و تقویت روحیه انقلابی می دانند.


وحدت خارج از محور ولایت، آب به آسیاب دشمن ریختن است
قالیباف تصریح کرد: از دیگر ارزش ها و نمادهای انقلاب که مورد تأکید همیشگی امام و رهبری و از ارکانی است که جامعه را برای روحیه مبارزه آماده نگه می دارد، مسأله وحدت است که تنها حول محور ولایت موضوعیت دارد و خارج از آن بی معنا و آب به آسیاب دشمن ریختن است.


وی یادآور شد: در تاریخ اسلام هر جا تفرقه ایجاد شده دشمن آسیب های جدی وارد کرده بنابراین در همه عرصه ها باید وحدت را پایه و اساس قرار دهیم.


حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب شایسته از عرصه های مبارزه با استکبار است
شهردار تهران، مردم سالاری دینی را از دیگر ارکان نظام اسلامی و انتخابات را نمود براز آن عنوان و اظهار کرد: مجلس خبرگان را که تضمین تداوم ولایت در کشور است جدی بگیریم. این مجلس از جنس مجلس شورای اسلامی یا ریاست جمهوری نیست و توجه،  اعتقاد و دقت بیشتر را می طلبد.


قالیباف خاطرنشان کرد: در انتخابات مجلس هم ضمن پرهیز از مباحث گروهی و جناحی باید به عملکرد انقلابی، روحیه استکبارستیزی و خدمت به مردم در کاندیداها توجه کرد تا ضمن حضور حداکثری، انتخابی شایسته نیز داشته باشیم که این مهم نیز از دیگر شاخه های مبارزه به شمار می رود.


عملیات والفجر 8 اوج توکل، خردمندی و خلاقیت بود
وی در ادامه با اشاره به 21 بهمن سالروز عملیات غرورآفرین والفجر8، گفت: این عملیات، بسیار ویژه بود به گونه ای که پس از عملیات های فتح المبین و بیت المقدس، عملیاتی اثرگذارتر از والفجر8 در دفاع مقدس نداشتیم.


این فرمانده دفاع مقدس با اشاره به این که والفجر8 در منطقه ای سوق الجیشی صورت گرفت که در صورت پیروزی دست عراق را از دریا قطع می کرد، افزود: والفجر8 نمودی از اوج توکل و پیروزی این عملیات نتیجه توکل رزمندگان بود.


وی ادامه داد: گر چه سابقه عملیات در آب را در خیبر و بدر داشتیم اما عبور از اروند با آن سرعت، عمق، عرض و بی قاعدگی جهت آب، کاری بس دشوار بود؛ برخی رزمندگان حتی شنا بلد نبودند اما از اروند وحشی عبور کردند چرا که همه باور داشتند با عنایت الهی عملیات موفق خواهد شد.


قالیباف، اوج خردمندی و محاسبات فنی را از دیگر ویژگی های والفجر8 برشمرد و گفت: متخصصان امر قریب یک سال تمام شرایط فنی آب را کنترل می کردند و به دلیل ویژگی های خاص اروند، ناگزیر بودیم فقط شب و ساعتی خاص را برای عملیات انتخاب کنیم.


شهردار تهران، خلاقیت و تدبیر را ویژگی دیگر والفجر8 عنوان و تصریح کرد: پل بعثت بر روی رودخانه اروند هنوز از افتخارات مهندسی ما است و در حوزه نظامی از طراحی های مهم در دنیا به شمار می رود؛ هر چه بمباران می شد به سرعت قابل ترمیم بود و به همین دلیل هیچ گاه ارتباط ما با آن سوی اروند قطع نشد.


وی با اشاره به قدرت هماهنگی و فرماندهی و پدافند هوایی موفق این عملیات، افزود: بیش از 170 هواپیمای عراقی در این عملیات سرنگون شد.


قالیباف اضافه کرد: البته نباید از نقش عمده رزمندگان خراسانی در این عملیات که در رسانه ها عمدتا مغفول واقع شده، غافل بود.


گفتنی است در پایان این مراسم با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) کتاب سردار شهید شوشتری و شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان به قلم مصطفی محمدی، رونمایی شد./930/202/ب1

ارسال نظرات