۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۳۱۶۱۷۶
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

ارتش سوریه مصمم به بازگرداندن ثبات و امنیت به حلب است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرد که ارتش سوریه مصمم به بازگرداندن امنیت و ثبات به شهر حلب است.
عمران الزعبي وزير اطلاع رساني سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عمران زعبی، وزیر اطلاع رسانی سوریه امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: گروه های تروریستی در حلب حمایت های مالی و تسلیحاتی می شوند و سلاح های جدید در اختیار دارند. این گروه ها به همراه گروه تروریستی جبهه النصره و داعش موشک های آمریکایی «تاو» دریافت کرده اند.

 

وی تاکید کرد: اظهارات مسئVلان عربستان در مورد اعزام نیرو به سوریه قمار و ماجراجویی است و اگر آنها چنین تصمیم بگیرند نمی توانند پیامدهای آن را تحمل کنند.

 

زعبی یادآور شد: نبرد برای بازگشت امنیت و ثبات به شهر حلب در چندین محور ادامه دارد و در همین راستا محورهای ارتباطی تروریست ها قطع و تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفت.

 

وزیر اطلاع رسانی سوریه یادآور شد: نبرد آسان نخواهد بود ولی روزی خواهد آمد که حلب با تمام حومه های آن از تروریست ها بازپس گرفته خواهد شد.

 

این مقام سوری با بیان اینکه به اعتقاد من نبرد حلب طولانی خواهد بود، تاکید کرد: این نبرد برای خشکاندن منابع ترویسم که از شمال و داخل اراضی ترکیه وارد سوریه می شود، مهم است.

 

وی گفت: هر گونه تلاش بین المللی برای مبارزه با داعش صرفا باید با هماهنگی و موافقت دولت سوریه انجام گیرد

 

تلفات عربستان در سوریه سنگین خواهد بود

 

الزعبی همچنین در مصاحبه با رویترز تأکید کرد: عربستان اگر نیروی زمینی به سوریه اعزام کند، تلفات و خسارات سنگینی متحمل خواهد شد و با اعزام نیرو خود را گرفتار ماجرای بزرگی خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: گروه های مسلح در حلب تعداد زیادی نیرو و تسلیحات مدرن دارند لذا درگیری های حلب آسان نخواهد بود ولی به خواست خداوند روزی خواهد آمد که این شهر با مناطق اطرافش کاملاً آزاد خواهد شد.

 

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: درگیری های حلب در چند بخش این شهر ادامه دارد و ارتش نقشه هایی برای پیشبرد عملیات نظامی آماده کرده است و اجرا می کند و توانسته است که چند مسیر پشتیبانی گروه های مسلح را مسدود کند و به کنترل کامل خود دربیاورد .

 

وی گفت: گروه های مسلح از جمله جبهه النصره و داعش موشک های ضد تانک تاو ساخت آمریکا در اختیار دارند.

 

الزعبی از تصمیم ارتش برای اجرای عملیات در شهر ادلب خبر داد و گفت : بازپس گیری شهر ادلب نیز هدف آتی ارتش است ولی عملیات آزادسازی این شهر شاید به این زودی آغاز نشود.

 

وی اعلام کرد : ارتش درپی مسدود کردن مسیرهای پشتیبانی گروه های مسلح نزدیک مرزهای سوریه با ترکیه و به دست گرفتن کنترل جاده اصلی حلب – دمشق است تا بتواند محاصره شهر حلب را بشکند./994/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات