۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۳۱۵۸۵۸
مشاور رییس جمهور:

اجرایی شدن برجام بدون نظر رهبر انقلاب دروغ بزرگ است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این‌که دولت از مقدسات برای رسیدن به اهداف استفاده نمی‌کند، گفت: هیچ کس حق استفاده ابزاری از مقدسات را ندارد.
سيدرضا صالحي اميني مشاور فرهنگي رييس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدرضا صالحی امیری، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مشاور رییس جمهور امروز در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: اجرایی شدن برجام بدون نظر رهبری دروغ بزرگی است و عده ای می خواهند دولت را به حاشیه ببرند و دولت آگاهانه وارد حاشیه نمی شود.


وی با بیان این‌که دولت از مقدسات برای رسیدن به اهداف استفاده نمی کند، خاطرنشان کرد: هیچ کس حق استفاده ابزاری از مقدسات را ندارد، این دولت خود را دولت آسمانی نمی داند و اگر موفقیتی هست ناشی از همراهی مردم است، تفکیک نظام و مردم بزگ ترین خیانت است، موفق نبودن دولت به ناموفق بودن نظام می انجامد.


صالحی امیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که انتخابات هفتم اسفند گفت: مردم ایران سخن خود را در پای صندوق های رای می زنند، برای مشارکت حداکثری باید به مطالبات مردم فکرکرد، نماینده ای که صلاحیت پاسخگویی به مردم را ندارد نباید وارد میدان شود.


وی با بیان این‌که برجام در پی شعار سال 92 موجب ایجاد و نشاط درکشور شده است، افزود: جامعه ناامید بی هویت خواهد شد و ما باید مردم را امیدوار به آینده کنیم ، باید دانست که پایه اصلی اعتدال، عقلانیت است، توجه به خرد عمومی برای رسیدن به انسجام ملی در جامعه ایران ضروری است.


مشاور رییس جمهور با تاکید بر این‌که انتخابات باید محل اصلی انسجام باشد، گفت: متاسفانه عده ای تلاش می کنند این اتحاد را به انشقاق تبدیل کنند؛ انسجام بدون مشارکت مردم شکل نمی گیرد، در جامعه با پذیرش تکثر انسجام حاصل می شود، اگر بنا است جمهوری اسلامی پایدار بماند باید بر استراتژِی امام راحل و پذیرش اصل تکثر در وحدت حرکت کند.


صالحی امیری با بیان این‌که در اندیشه رهبر کبیر انقلاب اسلامی؛ میزان رای ملت است، تصریح کرد: کارآمدی با سخنرانی و شعار شکل نمی گیرد، برای موفقیت نیازمند عقلانیت و همگرایی هستیم، کارآمدی موجب نگه داشتن مردم در مسیر گفتمان انقلاب می شود، در صورت ایجاد نشاط و امید در جامعه می تواینم امیدوار به مشارکت با شکوه مردم در صحنه انتخابات باشیم.


وی با بیان این‌که ثبات کنونی نتیجه مهندسی از پیش تعیین شده است، گفت: دولت درجاده آگاهانه حرکت می کند، متأسفانه عده ای قصد لطمه زدن به این فضا را دارند و در مسیر حرکت دولت وقفه ایجاد می کنند، وارد کردن دولت به مناقشه خطرناک است و باید پرهیز شود.


مشاور رییس جمهور با اشاره به این‌که استراتژی دولت ایجاد نشاط و امید است، خاطرنشان کرد: تمام منابع نظرسنجی غربی توصیه به سرمایه گذاری و سفر به ایران می کنند، از این رو انبوه سرمایه به سمت ایران جاری است. حضور ایران در اجلاس وین به منظور حل مناقشه خاورمیانه نشان از جایگاه مهم کشور در عرصه بین المللی دارد./935/202/ب2

ارسال نظرات