۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۵۶۸۷

انتشار صد و سی‌ و یکمین شماره ماهنامه سنجاقک

خبرگزاری رسا ـ شماره 131 ماهنامه سنجاقک از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم منتشر و روانه بازار شد.
سنجاقک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و سی‌‌ و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه بهمن‌ماه 1394 منتشر شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «تو هم می‌تونی»، «خانم گلی»، «دکمه شلواری»، «امام مهربون ـ بارون»، «قدا قدا و کرم شب‌تاب»، «راهپیمایی‌بازی»، «بوق باران»، «سرگرمی»، «ماجراهای اتو»، «بازی»، «بگرد و پیدا کن»، «خواب قارقاری ـ کیف کوچولو»، «تو کی هستی؟»، «مثل باغبان»، «جبال»، «خانه دانه»، «مثل آتش» و «ببین و بگو».

 

سنجاقک ماهنامه‌ای است که برای خردسالان تهیه شده است. این مجله برای جنبه‌های آموزشی، سرگرمی، افزایش مهارت‌های علمی، کسب اطلاعات و تقویت قدرت تجسم و تخیل خردسالان مفید باشد.

 

در بخشی از این ماهنامه  ذیل موضوع خانم گلی آمده است: مامان برای من یک چادر سفید گل‌گلی دوخته ست. او چادر را سرم می‌کند و می‌گوید: وای! مثل فرشته‌ها شده‌ای. من خوشم می‌آید که مثل فرشته‌ها شده‌ام. دوست دارم بروم «حرم خانم گلی» و او هم ببیند که مثل فرشته‌ها شده‌ام. «حرم خانم گلی» همان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها است؛ اما من اسمش را گذاشته‌ام حرم خانم گلی؛ چون هر وقت به حرم می‌رویم، آنجا پر از گل است. من فکر می‌کنم، خود حضرت معصومه سلام‌الله علیها، یا همان خانم گلی من بوی گل می‌دهد!

 

به مامان می‌گویم: برویم حرم خانم گلی؟ می‌خواهم چادرم را به خانم گلی نشان بدهم. مامان می‌خندد و می‌گوید: عصر می‌رویم. من تا عصر صد بار گل‌های چادرم را می‌شمرم: «یک، دو، پنج، هشت، ده ...» امام گل‌ها یک عالمه هستند.

 

عصر می‌رویم حرم. من توی حیاط می‌دوم، چادرم را تکان می‌دهم و می‌گویم: ببین خانم گلی! من یک چادر گل‌گلی دارم. ببین مثل فرشته‌ها شده‌ام! مامان صورتم را می‌بوسد. می‌گویم: مامان! خانم گلی مرا می‌بیند؟ مامان یک آب‌نبات به من می‌دهد و می‌گوید: بله که تو را می‌بیند فرشته کوچولوی من!

 

خوش‌حالم. دلم می‌خواهد مثل فرشته‌ها بال هم داشته باشم و پرواز کنم، بروم بالای حرم و از آن بالا، گل‌های چادرم را بریزم توی حرم خانم گلی. شاید خانم گلی هم با گل‌های چادر من، یک تاج قشنگ درست کند و بگذارد روی سرش. وای که چه قدر خوب می‌شود!»

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان مثل باغبان می‌خوانیم: من محیط‌بان هستم! مثل باغبان که مواظب باغ است، من هم مواظب محیط‌زیست خشکی، جنگل و دریا هستم. اگر گفتید وظیفه من چیست؟ من مواظب حیوانات، گیاهان و درخت‌ها هستم تا به آن‌ها آسیبی نرسد و همیشه سالم باشند. من از شما بچه‌ها خواهش می‌کنم هر جا که رفتید، مثل یک محیط‌بان مواظب حیوانات و گیاهان باشید!

 

شماره 131 ماهنامه فرهنگی آموزشی خردسالان ایران با عنوان سنجاقک به مدیرمسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ویژه بهمن‌ماه 1394 در 35 صفحه به قیمت 2500 تومان منتشرشده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات