۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۵۶۳۵
رییس حوزه هنری استان قم مطرح کرد؛

ضرورت برگزاری دوره­های آموزشی در عرصه هنر دینی

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری استان قم حضور طلاب در عرصه هنر و ادبیات دینی به ویژه در شعر و داستان را منحصر به فرد خواند و گفت: اگر بخواهیم از آثار هنری برای تبلیغ دین استفاده کنیم، مناسب است مسأله آموزش به گونه جدی پیگری شود.
مجد الدين معلمي، رييس حوزه هنري استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجدالدین معلمی، رییس حوزه هنری استان قم، در نشست خبری اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره هنر آسمانی گفت: حوزه هنری از  سوی رهبر معظم انقلاب به  عنوان پرچم‌دار هنر انقلاب اسلامی معرفی شده و این مسأله سبب افتخار برای این نهاد است.

 

معلمی تولید آثار با اهداف انقلاب اسلامی را وظیفه اصلی حوزه هنری بیان کرد و گفت: تمام جشنواره‌ها و دوره‌های آموزشی حوزه هنری در راستای تبلیغ و تقویت ارزشها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

 

رییس حوزه هنری استان قم  با بیان این که وجود طلاب هنرمند در استان قم از ویژگی‌های منحصر به فرد این استان است، افزود: بهره‌گیری هنر از حوزه‌های علمیه در استان قم منجر به تولید محصولاتی شده که با آثار هنری سایر استان‌ها از نظر قالب و محتوا  متفاوت است.

 

معلمی بیان کرد: حضور طلاب در عرصه هنر و ادبیات دینی به ویژه در  شعر و داستان  منحصر به فرد است و روحانیان در جشنواره‌های هنری آثار فاخری را ارائه کرده­‌اند.

 

وی حضور  طلاب در عرصه طنزنویسی را ارزشمند ارزیابی کرد و  گفت: طلاب در عرصه طنز، حضوری مناسب دارند و نفر اول در جشنواره طنز سال گذشته استان طلبه بوده است و این مسأله نشان دهنده ظرفیت‌های بالای هنر برای ترویج دین است.

 

معلمی خواستار افزایش رشته‌های هنری در جشنواره هنر آسمانی شد و گفت: چهارمین دوره جشنواره هنر آسمانی در عرصه ادبیات و پژوهش فعالیت داشته و مناسب است که با افزایش رشته‌‌های دیگری به این جشنواره، شاهد تولید آثار دینی در تمام شاخه­های هنری باشیم.

 

رییس حوزه هنری استان قم بیان کرد: نباید این جشنواره را آخرین مرحله تولید آثار هنری در استان قم دانست،  بلکه  مناسب است دبیرخانه این جشنوراه در طول سال به فعالیت ادامه دهد و زمینه‌ها برای کشف استعدادهای هنر دینی فراهم شود.

 

معلمی آموزش را در ترویج هنر دینی مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر بخواهیم از آثار هنری برای تبلیغ دین استفاده کنیم، مناسب است مسأله آموزش به گونه جدی پیگری شود.

 

رییس حوزه هنری استان قم  ابراز کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، سبب حضور فعال طلاب در عرصه هنر دینی و تولید  آثار ارزشمند و فاخر می‌شود./998/پ202/ی

ارسال نظرات