۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۵۶۱۷
امام جمعه پیشوا:

همایش بزرگ «نقش روحانیت در انقلاب» در پیشوا برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه پیشوا از برگزاری همایش بزرگ نقش روحانیت در انقلاب اسلامی با حضور طلاب و روحانیون جنوب شرق استان تهران خبر داد و گفت: این همایش 21 بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.
امام جمعه پيشوا

حجت الاسلام عبدالحسین رحمتی نیا، امام جمعه شهرستان پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری همایش بزرگ نقش روحانیت در انقلاب اسلامی در شب سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

 

حجت الاسلام رحمتی نیا افزود: این همایش به همت دفتر امام جمعه و حوزه علمیه شهرستان پیشوا در ساعت 19:30 روز چهارشنبه 21 بهمن و با حضور ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که اصل پیدایش انقلاب به وسیله روحانیت بوده است گفت: امام بارها گفتند من یک طلبه هستم و از سال 42 نهضت خودشان را شروع کردند و این نهضت منجر به قیام 19 دی و پیروزی انقلاب در 22 بهمن شد.

 

امام جمعه پیشوا با تأکید بر این‌که در همه کوران‌ها و بحران‌هایی که دشمنان خواستند برای انقلاب درست کنند امام (ره) و روحانیونی که از شاگردان و دوستان ایشان بودند رهبری و هدایت جامعه را به عهده داشتند تصریح کرد: اکنون نیز در طوفان‌هایی که دشمنان ایجاد می‌کنند یکی از شاگردان امام که از روحانیون برجسته و اصیل است رهبری و هدایت انقلاب و جامعه را عهده دار است.

 

حجت الاسلام رحمتی نیا با بیان این‌که در طول انقلاب روحانیون هر کدام نقشی را بر عهده داشتند گفت: از این به بعد وظیفه ماست که به عنوان طلبه که دلسوزترین قشر جامعه نسبت به انقلاب است همانطور که علت محدثه انقلاب بود علت مبقیه آن هم باشیم.

 

وی با تأکید بر این‌که کار روحانیت هدایت و روشنگری و بصیرت افزایی است گفت: در این مقطع که دشمن از بیرون با ابزارهای پیشرفته در صدد ایجاد تشویش و بحران و تاریک کردن فضا است طلاب وظیفه دارند در قبال این هجمه‌های دشمن مردم را روشن کنند.

 

امام جمعه پیشوا با اشاره به این‌که در آستانه دو انتخابات مهم و حساس و سرنوشت ساز قرار داریم اظهار داشت: شنیده می‌شود که دشمنان صریحا اعلام می‌کنند برای این انتخابات برنامه دارند و ما باید در مقابل خیلی مراقب باشیم و مردم را نسبت به وظایف روشن بکنیم تا ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنند و این دو انتخابات را به حماسه و مشت محکمی بر دهان دشمنان تبدیل کنند./959/302/ب2

ارسال نظرات