۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۵۶۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تعلیم و تربیت مبتنی بر معارف اسلامی از برکات انقلاب است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فراهم شدن بستر تعلیم و تربیت بر اساس معارف دینی در کشور از برکات مهم انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام يعقوبي- مراسم افتتاح دبيرستان صدرا حجت الاسلام يعقوبي - نشست مسؤولان فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در مراسم افتتاح دو باب دبیرستان علوم و معارف صدرا در بجنورد، با گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی در این سرزمین دستاوردها و برکات زیادی داشت که یکی از مهم‌ترین این برکات فراهم شدن زمینه‌های تعلیم و تربیت بر اساس معارف دینی در کشور است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما زیرساخت های خود را بر اساس معارف دینی و تعالیم اسلامی شکل داد، تصریح کرد: بر این اساس انقلاب و نظام ما هویتی فرهنگی دینی داشته و می بایست همه ارکان آن نیز این هویت را داشته باشند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) زمینه آموزش و پرورش اقشار مختلف را بر اساس تعالیم دینی و معارف اسلامی فراهم کرد، افزود: امام راحل دین مبین اسلام را که در دوران رژیم ستم شاهی به حاشیه رفته بود به متن و بطن جامعه دینی ایران بازگرداند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در آن دوران همه گمان می کردند دیگر تاریخ مصرف دین به اتمام رسیده اما امام خمینی(ره) به همه ثابت کرد که دین همواره زنده بوده و می تواند با حضور در صحنه و متن جامعه تحول‌آفرین باشد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی به دنیا ثابت کرد که دین برای بشریت حرف و پیام راستین دارد، ادامه داد: مؤفقیت ها و دستاوردهای نظام اسلامی در طول حدود چهار دهه اخیر نیز اثبات کرد که می توان در سایه دین به تمدن رسید و درواقع تمدن واقعی از طریق تدین حاصل می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) بت شکنی بود که بت های مختلف را شکست، اظهار کرد: ایمان و باورمندی به دین در اوج و کفر به طاغوت در حد اعلا از ویژگی‌های امام راحل بود که زمینه ساز همراهی مردم و پیروزی انقلاب شد.

 

وی اضافه کرد: این گونه شد که امام خمینی(ره) بنیان‌های انقلاب را بر اساس معارف دینی پایه ریزی کرد و به همه دنیا ثابت شد که اسلام می تواند جامعه را بر اساس ارزش های الهی و انسانی اداره کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در زمینه فراگیر شدن سبک زندگی اسلامی در کشور، گفت: در این راستا نقش نهادهای فرهنگی و مذهبی و مراکزی چون حوزه‌های علمیه و مدارس علوم و معارف صدرا ویژه است به گونه ای که این مدارس می بایست همراهی دین و دانش را به عنوان رسالت بزرگ خود مد نظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اگر در مدارسی مانند صدرا حتی یک نفر نیز در مسیر دینداری راه صحیح را در پیش گرفته و جلودار باشد می تواند سایران را نیز به این راه هدایت کرده و رسالت این مدارس تحقق می یابد.

 

وی با تأکید بر اینکه می بایست خروجی این مدارس برای دانش آموزان توأم شدن دین و دانش باشد، تصریح کرد: دبیران و مربیان این مدارس نیز بایستی با درک رسالت خطیر خود، برای دعوت دانش آموزان به تعالیم دینی از روش های نوین و غیرمستقیم استفاده کنند چرا که این روش ها اثرگذاری بیشتری داشته و نتایج پایدار و ماندگاری را در پی خواهند داشت./9314/202/ب2

ارسال نظرات