۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۳۱۵۵۹۲

گزارشی از مراسم جایزه کتاب سال

خبرگزاری رسا ـ مراسم جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی کتاب سال با استقبال پر شور اهالی فرهنگ برگزیدگان خود را معرفی کرد.
برگزاري مراسم کتاب سال

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه جهانی کتاب سال   با استقبال پر شور اهالی فرهنگ برگزیدگان خود را معرفی کرد.

 

این مراسم با حضور جمع کثیری از نویسندگان، ناشران و اهالی فرهنگ و با حضور دکترحسن روحانی، ریاست جمهوری اسلامی ایران، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، سیدرضا صالحی‌امیری، مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محسن جوادی، دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال در تالار وحدت تهران برگزار شد.

 

احسان کرمی به عنوان مجری مراسم سی و سومین دوره جایزه کتاب سال و بیست و سومین دوره جایزه جهانی کتاب سال به اجرای برنامه پرداخت.

 

از ساعتی قبل از شروع مراسم، مهمانان با برنامه ریزی مسوولان اجرایی برای حضور در مراسم اختتامیه، وارد تالار وحدت شدند. از همان ابتدا با ورود جمعیت، صندلی های سالن اصلی تالار وحدت پر شد و این امر باعث شد بقیه مهمانان به طبقات بالای تالار وحدت راهنمایی شوند. استقبال به حدی بود که جمعیت زیادی مراسم را از طریق«LED » تعیبه شده در تالار وحدت دیدند.

 

در این مراسم پروفسور کریستین نوئل-کریمی، پروفسور مروان راشد، پروفسور ژوستین لاندو، پروفسور انتصار رب، پروفسور آنجلو میکله پیه مونتسه، پروفسور اشتفان اشپرل، پروفسور احمد مصطفی و.... حضور داشتند که برای آنها نیروهای راهنما و تشریفات تدارک دیده شده بود تا آنها بدون هیچ گونه مشکلی در مراسم حضور داشته باشند.

 

همچنین در ورودی سالن تالار وحدت از مهمانان شاخص، نویسندگان داخلی و خارجی در میکسدزون عکس گرفته می شد.

 

ازدیاد جمعیت باعث شد تعدادی از شرکت کنندگان در مراسم ایستاده مراسم را دنبال کنند و مجری برنامه از بابت بروز این اتفاق از همه عذرخواهی کرد.

 

مشکلاتی در نحوه تحویل وسایل شرکت کنندگان در مراسم وجود داشت و مسائل امنیتی و حساس مربوط به حضور رئیس جمهور باعث ایجاد مشکلاتی در بعضی از کارها شد که خانه کتاب از این بابت از همه فرهیختگان و اهالی کتاب و فرهنگ عذرخواهی می کند./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه خانه کتاب

ارسال نظرات