۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۳۱۵۵۳۸

ماهنامه انتظار نوجوان در گام صد و بیستم

خبرگزاری رسا ـ صد و بیستمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) منتشر شد.
انتظار نوجوان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 120 ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه بهمن‌ماه 1394 به همت مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) و به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار شد.

 

در قسمتی از این ماهنامه سخنی از مقام معظم رهبری آمده که به این شرح است: وجود مقدس حضرت حجت عجل‌الله تعالی فرجه در میان انسان های روی زمین منبع برکت، علم، منبع درخشندگی، زیبایی و همه خیرات است.

 

در این ماهنامه می‌خوانیم: «همه با همیم»، «سبد سبد نور: مهمان عزیز ما»، «نثر: دلتنگی‌های جمعه»، «شعارهای انقلاب»، «یک دنیای قشنگ‌تر»، «حاج آقا اجازه»، «قصه‌های ماه»، «نوجوان منتظر»، «داستان: اشتباهی» و «الفبا: زنی که از دستور سرپیچی کرد!».

 

در ذیل موضوعی از ماهنامه با عنوان همه با همیم بخشی از سخنان رهبر معظم انقلابآمده است که به این شرح است: «امروز ما به همان اندازه‌ای که با رفتار وحشیانه و ظالمانه جریان داعش در عراق و سوریه مخالفیم، به همان اندازه با رفتار ظالمانه پلیس فدرال آمریکا در داخل کشورشان مخالفیم، به همان اندازه با محاصره غزه که محاصره‌ ظالمانه‌ای است علیه مردم مظلوم غزه مخالفیم، به همان اندازه با بمباران مردم مظلوم و بی‌پناه یمن مخالفیم، به همان اندازه با سخت‌گیری‌هایی که علیه مردم بحرین به وجود می‌آید مخالفیم، به همان اندازه با حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مردم در افغانستان و در پاکستان مخالفیم. این منطق، منطق امام است. هر جا ظلم هست دو طرف وجود دارد: ظالم و مظلوم؛ ما طرفدار مظلومیم و مخالف با ظالمیم».

 

در موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان مهمان عزیز ما سخنانی از حضرت آیت‌الله نوری همدانی به این شرح آمده است: تمام خصایص، ویژگی‌ها و تمام وسایل و تجهیزات که برای همه پیغمبران بوده همه در حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه جمع است. خلاصه خداوند آنچه پیامبران و اوصیای آن‌ها و ائمه علیهم‌السلام در طی قرون و اعصار داشته‌اند، همه را در این ذخیره الهی جمع کرده است؛ از این جهت بوده که پیغمبران و ائمه علیهم‌السلام به مردم بشارت می‌داده‌اند که بدانید در آخرالزمان شخصی با این صفات خواهد آمد و حضور پیدا خواهد کرد.

 

کسی به امام صادق علیه‌السلام گفت: یابن رسول‌الله! ما منتظر امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه هستیم. اگر درک نکردیم و از دنیا رفتیم، چه می‌شود؟ حضرت فرمود: شما اگر منتظر واقعی باشید وقتی از دنیا بروید خداوند مثل کسی که در رکاب آن حضرت بوده است به شما ثواب می‌دهد.

 

در حدیث دیگر امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: کسی که امام زمان را درست شناخته باشد و به معنی واقعی کلمه منتظر باشد اگر از دنیا رفت، مثل کسی است که در بدر و احد در خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله بوده است.

 

در بخش دیگری از این ماهنامه موضوعاتی همچون «معرفی کتاب»، «انتظار در زیارت‌نامه‌های عمه سادات»، «فقط با تو می‌گویم»، «شعر»، «گپ و گفت»، «گزارش تصویری»، «داستان» و «معرفی جشنواره فیلم 100 ثانیه‌ای» آمده است.

 

در بخش پایانی ماهنامه نیز موضوعاتی همچون «چراغ چشمک‌زن»، «پیامک‌های مهدوی»، «شگفتی‌های آفرینش»، «معرفی تارنما»، «عکس‌نوشت»، «کبوترانه»، «پشت‌صحنه» و «شگفتی‌های آفرینش» به چشم می‌خورد.

 

صد و بیستمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان ویژه بهمن‌‌ماه 1394 از سوی مؤسسه آینده روشن (پژوهشکده مهدویت) به مدیرمسؤولی سید مسعود پورسیدآقایی در 48 صفحه و با قیمت 5000 تومان منتشر و روانه بازار شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات